Sälja eller inte?

Malinnee

Trådstartare
Jag har 4 hästar och alla ligger mig såklart varmt om hjärtat. Men nu har jag ett stort problem som jag inte kan förneka. Tiden.. Min senaste häst köpte jag förra året och jag köpte henne för att ägaren tänkte ta bort henne. En fullt frisk 5 årig nordsvensk. Men jag känner nu att tiden som just hon egentligen behöver har inte jag tid att lägga. Det skär i hjärtat på mig för jag gör allt för mina djur. Men jag ska snart börja jobba och då undrar jag verkligen hur min tid ska räcka. Så jag går i säljtankar... Jag vill inte egentligen men hon är ung och det känns som att hon hade fått det bättre hos någon annan som kan ge henne den tid hon behöver.. Älskar mina hästar över allt annat! Hur hade ni gjort? Tänker jag helt knasigt?
 
Förstår om du går i säljtankar. Inte lätt att hinna med 4 st jämnt. En sak om det va tillfälligt.
 
Hästägandet ska vara roligt och givande merparten av tiden annars är det dags att agera. Har du inte tid nog att njuta av 4 u mest blir stressad är det för många :) delfoder el medryttare kan vara ett alternativ om ekonomin Funkar och du hittar rätt person.
 
Ja ekonomin fungerar absolut! Jag är bara så himla rädd för att sälja för man vet aldrig vad som kan hända med hästen i slutändan :/
 
Ja ekonomin fungerar absolut! Jag är bara så himla rädd för att sälja för man vet aldrig vad som kan hända med hästen i slutändan :/
Det tänker väl kanske många andra som säljer hästar, undrar vad den tänkte som sålde till mig. OM man tänker så blir inga hästar sålda. Och inga blir köpta
 
Om ekonomin håller men inte hjärtat prova att lämna ut på foder för eventuellt senare köp. Då kan du se hur hästen får det och kan följa.

et är hemskt att alltid gå med dåligt samvete för att man inte hinner med.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 091
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 381
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 626
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 548
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp