Sälj-INRODUKTION till alla medlemmar

Sv: Sälj-INRODUKTION till alla medlemmar

Bra svarat, har varit i kontakt med ytterligare en person i styrelsen som själv reagerade för brevets utformning och ska prata med ansvarige till utskicket som inte skickats till styrelsen innan det gick ut.
Det är styrelsen på ett av deras möten som det blev bestämmt att lotter ska säljas men inte aloe vera produkten.
Ska se vad de kommer att göra nu i klubben
 
Sv: Sälj-INRODUKTION till alla medlemmar

Det brukar ju inte vara så att diverse försäljning ska ske därför att styrelsen älskar att sälja saker. Inte heller för att klubben ska sitta på ett stort överskott av pengar.
Utan för att driva föreningen, och kunna ordna saker.
Jag blir förvånad över att så många blir direkt aggressiva, istället för att inse att en förening är just MEDLEMMARNA.

Om jag väljer att bli medlem i närmsta förening innebär det 275:-/år + anläggningskortet som nu kostar 1700:-/ år ... Jag rider inte klassisk engelskt utan är westernryttare och är med i en westernförening som också behöver ha in pengar och jag betalar den klubben 250:-/år i medlemsavgift + kostnader för clinics/ridhusträffar/tävlingar o.s.v. Ska jag dessutom bli tvingad till att sälja en massa skräp??? Om det skulle ske så går jag genast ur den klubben...och har dom råd med att förlora dom pengarna finns det ju ingen anledning att tvinga folk att sälja skräp...är min åsikt:cool:
 
Sv: Sälj-INRODUKTION till alla medlemmar

Det är skillnad på att vara medlem och att vara kund. Som kund köper du en tjänst/vara, men som medlem är du delaktig i en förening tillsammans med alla andra. (Inklusive styrelsen som oftast jobbar mer än alla andra och oftast gör det mer eller mindre gratis).

Det är alltså inte styrelsen som har råd att förlora pengarna, det är medlemmarna. Genom närvaro på möten och engagemang kan man enkelt undvika obehagliga överraskningar.

/V
 
Sv: Sälj-INRODUKTION till alla medlemmar

För att få lösa anläggningskort måste jag vara medlem. Det är helt ok och jag ställer gärna upp och hjälper till om jag är ledig och det är möjligt...men att tvingas in i nåt what so ever är inte ok.

...och närvaro och engagemang? Jag jobbar 100%, har långa resor, gård som ska tas om hand och hästarna som ska jobbas. Inte har jag tid att fara på möten i tid och otid i en klubb som jag är med i bara för att kunna träna när vädret är tjurigt...
 
Senast ändrad:
Sv: Sälj-INRODUKTION till alla medlemmar

Det är ju det som är problemet. Folk har inte tid att engangera sig, utan förväntar sig att "alla andra" ska jobba ideelt.
 
Sv: Sälj-INRODUKTION till alla medlemmar

Det är ju det som är problemet. Folk har inte tid att engangera sig, utan förväntar sig att "alla andra" ska jobba ideelt.

Förväntar mig ingenting. Jag ställer upp när jag kan, vilket jag tror flera gör. Problemet är ju att man som familj är begränsad. Ofta 2 vuxna som jobbar heltid och sen barn som utövar en hobby/sport. Som god förälder försöker man ge sitt barn möjlighet att göra just det...trots att tiden inte räcker. Har man 2 barn med olika intressen, med föreningar som kräver närvaro och engagemang så tror jag man tappar en hel massa i medlemsavgifter och andra avgifter man betalar till klubben ifråga eftersom situationen blir ohållbar...har man fler än 2 barn blir det ju etter värre. När mina barn var små red dottern på ridskola och sonen tränade judo. Jag själv hade också häst och höll till i den lokala klubben (ej ridskola). Barnens föreningar låg i närmsta stad, 4 mil hemifrån. Jag var ensamstående...Nu var ridklubben tacksam över att jag hjälpte till när jag var där, inget tvingande alls. Judoklubben och ridklubben var nöjda med att jag köpte några Bingolotter varje vecka. Det var liksom nog...min egen ridklubb ville ju också att jag skulle köpa Bingolott...för en ensamstående blir alla dessa små kostnader till slut ohållbara...hade någon kommit och krävt en massa mer som att tvingas till att sälja lotter, måste stå i kafeteria några gånger...ja då hade jag absolut tagit bort medlemskapet helt...det hade inte funkat...:cool:
 
Sv: Sälj-INRODUKTION till alla medlemmar

Finns ju även föräldrar som inte är det minsta intresserad av hästar och har flera barn och då ska man utesluta detta barn ur klubben på grund av ska formuleringar i utskicken, Vi är dessutom en kommun med 5000 invånare och lotteriet har 3000 lotter, om jag inte missminner mig är 60 % eller fler över 65 år så att vi som har jobb ska då tvingas köpa flera av klubbens lotter, sedan har vi slalomklubb, skolklasser, fotbollsklubb mm.
Jag hjälper hjärna till men en formulering av detta slag gör att jag ser rött och tänker inte sälja en lott, och när och om det blir ändrat så gissar jag på att många som vill stödja klubben har köpt lotter , jag har absolut inte lust eller tid att ställa mig utanför tex ica att prova sälja restrerande och då åker lotterna obenhörligt tillbaks till styrelsen och jag och min dotter letar ny klubb där jag järna ställer upp och hjälper till , Vet många med egna hästar som bytt klubb de bor ioch för sig ca 5 mil närmre åt olika håll från mig och dessa har större klubbar på samma avstånd, men då tävlar givetvis dessa för de klubbarna och vi har misst tävlingsekipage.
 
Sv: Sälj-INRODUKTION till alla medlemmar

Det är skillnad på att vara medlem och att vara kund. Som kund köper du en tjänst/vara, men som medlem är du delaktig i en förening tillsammans med alla andra. (Inklusive styrelsen som oftast jobbar mer än alla andra och oftast gör det mer eller mindre gratis).

Det är alltså inte styrelsen som har råd att förlora pengarna, det är medlemmarna. Genom närvaro på möten och engagemang kan man enkelt undvika obehagliga överraskningar.

/V

Fast det som bestamts pa styrelsemote kan man ju anda inte paverka pa medlems mote. Jag skulle hellre kora en langre stracka till en annan klubb an tvingas att salja (eller sjalv kopa) varor eller lotter i klubben's regi.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp