Sadeltråd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Morotsbiten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 252
M

Morotsbiten

Efterså vissa ville disskutera min nyinlköpta sadel så lägger ja nu in en bild på min sadel och så kan vi prata om min sadeln här ist och låta den andra tråden handlar om vad den handlar om :smirk:

Jag har köpt en ny allround sadel mot dressyr..Har alltid velat haft en brun sadel och nu kom den :love:

Just på denna bild slängde jagbar aupp sadeln spände sadelngjorden på 1:a hålet så den inte skulle ramla av sadeln ..Man vet ju aldrig bäst att var apå säkra sidan och spänna ett hål :)

Så den ligger inte helt som den ska så ni som ska tjaffsa om hur den ligger fel å så.. gör det bar ai onödan.. eftersom de inte går att tala om hur sadeln passar när den inte ligger rätt :smirk: *inge aha upplevelse*

Men man ser iaf hur själva sadeln ser ut och de var ju de som va tanken..
Skrev i en tråd att jag skulle köpa ny sadel å vissa ville se kort på den nya när jag fick den.. så här är den som sagt

Den är utprovad efter hästen så den passar perfekt.. bara lite info till er som letar efter fel :p

Den är helt fantastisk att rida i, mjuk och skön :love:

/Morotsbiten som fått jobb idag :banana:

minsadel.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sadeltråd

Har du verkligen råd med den där???????????

*Var bara tvungen att tjaffsa* ;)

ja då ställer jag frågan här då eftersom jag inte fick ställa den i "ridtråden"

Men varför inte lägga sadeln på rätt plats när du ändå gjort dig besväret att lägga på den och spänna sadel gjorden? Det är ju inte så att det tar 2h extra att lägga sadeln rätt utan 2 sekunder. bara en liten undran.

Ja du bra fråga.. slöhet kanske och stressad jag hade inge bra ställe å hänga sadeln på och ta kort så de fick bli hästen :)

Jag spännde 1 hål bara för om hon skulle ruska på sig så sadeln faller av.
De vill man ju inte när man nyss köpt sadeln :crazy:

Fler frågor?? :)

Morotsbiten skrev:
Ja du bra fråga.. slöhet kanske och stressad jag hade inge bra ställe å hänga sadeln på och ta kort så de fick bli hästen :)

Jag spännde 1 hål bara för om hon skulle ruska på sig så sadeln faller av.
De vill man ju inte när man nyss köpt sadeln :crazy:

Fler frågor?? :)

så stressad att du inte hade 2 sekunder över att lägga sadeln rätt? :smirk:

När jag köper ny utrustning oxh ska visa den brukar jag lägga på den som den ska sitta om jag ändå ska ta bilder och lägga ut på nätet...

Har du möjlighet att ta bild på sadeln då den ligger rätt och utan schabrak och pad?
Skulle vara kul att se! :)

Vad är det för sadel? Känner inte igen den..

Tråden ligger fel med, bör väl ligga under utrustning...

ok..jaja nej inge fler frågor.

Snygg sadel och snyggt schabrak har ett likadant hemma.

Om den pssar perfekt varför har du en pad under ?

Jag tycker att sadeln var snygg, men ser ut att var lite låg fram och lite hög bak, jag vill att de skall ligga mer "rakt" inte i nedförsbacke framåt om du förstår vad jag menar.

Det ligger en svart mellan sadeln och schabraket..

Missunnsamma människor ;)

Tycker att sadeln är snygg, är den helt ny eller? Spela roll om sadeln inte ligger perfekt på bilden, det är väl kul att hon har hittat en sadel som hon trivs med... Grattis till sadel och jobb!

Sittpunkten är alldeles för långt bak i denna sadeln, du kommer sitta i bakvikt + stolsits eftersom stiglädrens fästen sitter alldeles för långt fram jämfört med vad du kommer sitta.

Du kommer trycka ner hästens rygg som denna sadeln ser ut, jag hade bytt ut den omgående om jag var du.

Vad är det för märke?
Sadeln ligger för långt fram ser det ut som

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Ajda
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 957
Senast: caballus
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 710
Senast: Oknytt
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de... 2
Svar
21
· Visningar
3 749
Senast: Lixiigirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka