Leah

Trådstartare
Jag har en ny häst och letar febrilt efter en sadel.
Det är en quartervalack som är av den kraftigare typen. Han har tidigare haft en Crates Classic Reiner, gullet 6 5/8" 16".

Jag tycker själv den låg helt okej.
Jag har en Court´s pleasuresadel som är på tok för lång för hästen. Den är även något för rak i bommen och ger inte tillräckligt med utrymme för manken. Jag mätte min sadel och den är ca 70 cm lång.

Jag har kollat efter en likadan sadel som han haft tidigare men inte hittat någon (begagnad). Vet ni om det finns andra märken och modeller som är ungefär som den modellen? Iom att hans sadelläge inte känns så långt har jag kikat lite på roundskirt-sadlar. Jag tycker dock inte de är sådär jättesnygga...

Jättetacksam för tips då det känns som jag fastnat i sadeldjungeln!
 
Sv: Sadeltips

googla på sadelnamnet kommer det upp vart du kan köpa precis den sadeln som passat honom förut =)
 
Senast ändrad:
Sv: Sadeltips

Jo, problemet är att jag bara får upp nya sadlar. Jag har inte råd med en helt ny utan letar enbart begagnade sadlar som kan tänkas passa honom.
 
Sv: Sadeltips

Förstår ditt dilemma och har haft precis samma problem. Min häst behöver en bom som är mycket "bananformad" och wide. Jag köpte en Supreme Reining Saddle by Crates cr4557 wide direkt från USA och sparade många tusenlappar, men det gäller att ha rätt kontakter när det gäller frakten för att det inte i slutändan ska hamna på mer eller mindre samma pengar som om du hade köpt den i Sverige.

Men denna sadel finns det gott om plats för min häst i iallafall och jag trivs med den. Att den dessutom är snygg är ju ingen nackdel:laugh:.
 
Sv: Sadeltips

Usch ja, sadelletande är INGET kul!

Om man ändå hade obegränsat med cash så hade det inte varit något problem. ;)
 
Sv: Sadeltips

Jo, problemet är att jag bara får upp nya sadlar. Jag har inte råd med en helt ny utan letar enbart begagnade sadlar som kan tänkas passa honom.

Jag fick upp en begagnad.
Visserligen vara annonsen fårn december men man ska inte ta för givet att den inte finns kvar......men det kanske var fel bomstorlek ?
KOllade inte så noga.....
 

Liknande trådar

Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 780
Senast: tuaphua
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 349
Senast: Alexandra_W
·
S
Utrustning Jag har ju till och från rätt många hästar, och därför även sadlar;). De hästar jag haft tidigare som jag ridit har varit sportiga i...
Svar
10
· Visningar
2 315
Senast: HeJe
·
V
Western Hejsan! Har sedan en längre tid frågasatt vad jag håller på med (den vanliga dressyren) upplever som någon skrev i ett annat inlägg...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: ViktoriaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp