Sadelmakare?

S

Spider84

Sitter och funderar på hur man blir sadelmakare...

Är det lärling som gäller eller finns det en utbildning för det?

Ni som är utbildade eller har funderat på det och grävt en del i det hoppas jag kan dela med sig!

är inte utbildad men vet att man först går som lärling hos en auktoriserad, efter visst länge så avlägger man gesällprov och skall ha tillverkat lite hästutrustning, sadel osv.
Tips: Prata med Sonja Påhlsson, hon brukar väl komma upp till er?

Ingen koll på henne, men jag tänkte prata med Anky (sadelmakaren på hippologum) om det och se vad hon säger.

Inte för att jag vet om jag vill bli det, men att i alla fall få lära sig att sy i läder m.m. hade varit bra. Sen kanske det leder till att man gräver ned sig mer vad vet jag.

Tärnsjö sadelmakeri utbildar sadelmakare...jag TROR utbildningen är två år.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 024
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka