Sadellistan 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sadellistan 2.0

Så här såg ju Stübben sadeln ut:

16813218.jpg

Men sen behöver den här lilla killen ha en fårskinnspad för att han är så tunn i ryggen. Tömkör ju som sagt men det går bara i paddocken och vi vill komma ut lite också så vi behöver ha en sadel att ut och skritta i.

Provade ju att rida i denna med pad under men funderar på om jag inte ska söka efter en som är en bomvidd bredare då. Är inne på det nu, vad tror du? Tycker att den ligger aningens nära manken med mig i utan pad.

16950830.jpg

Har inte undgått att se all reklam du gör för Jensen sadlar! Får du provision på sadlarna du förmedlar??? Trodde inte det var tillåtet att förmedla sadlar här!:mad:

Det kanske är en väldigt bra sadel för (bla) breda hästar! Har man en häst över 120 grader har man megaproblem att hitta rätt.

Sedan är det väl inte så mkt reklam eller? Sök på Prestige eller Amiergo och se hur många trådar som kommer upp om dessa sadlar!

Har inte undgått att se all reklam du gör för Jensen sadlar! Får du provision på sadlarna du förmedlar??? Trodde inte det var tillåtet att förmedla sadlar här!:mad:

har undrat om ingen skulle reagera, så BRA att någon gjorde det.
följde annars TS eget jensensadelköp sadeln passade inte alls och fåtts ändrats flera gånger, så någon form av provision delas säkert ut hur kan man annars hålla på och tipsa om sadel som inte blev rätt till egna hästen och hur kan man ignorera alla här på nätet som haft stora problem med både sadlar o företaget, är det det man vill andra ska råka ut för?

Ord från moderatorn:
det finns inget som tyder på att ts skulle vara åf eller på annat sätt ha med försäljning av Jensensadlar att göra. Spekulationerna är väldigt lösa, jag förespråkar ju t ex Boj-släp då vi tycker de är outstanding.

Det innebär inte på något sätt att jag säljer eller har kickback på sålda släp från Boj.

Fortsatta spekulationer tycker jag är onödigt, vi har alla favoriter och för att det ska bli diskussioner måste man ju rimligen få framföra sina erfarenheter - bra som dåliga.

Daucus och llaramie:

Nej jag säljer inte Jensensadlar och får inte en enda krona för att rekommendera något märke.
Jag tycker däremot att det är väldigt bra sadlar, framförallt om man har en bred häst!
Min egna sadel ligger rätt på min häst, det spelar ingen roll för min del att jag har behövt ändra den för att få det perfekt. Iom att jag valde att inte åka ner till Jensen med hästen så får man räkna med att åka ner en extra gång för att få stoppningen osv helt bra.

Alla har vi märken som vi gillar och ogillar. Jag gillar Jensen, vissa gör inte det. Vissa gillar Amerigo, jag gör inte det. So what?

Fortsatta spekulationer tycker jag är onödigt, vi har alla favoriter och för att det ska bli diskussioner måste man ju rimligen få framföra sina erfarenheter - bra som dåliga.

bara det är lika för alla användare med namngivning oerfarenheter ävende dåliga.för det är väl inte så att det beror på personen som gördet hur tolerant man är som modderator?

Daucus och llaramie:

Nej jag säljer inte Jensensadlar och får inte en enda krona för att rekommendera något märke.

jag minns att du fick rabatt på din jensensadel du köpte.men kanske det var annan hjälp än att prata väl om jensen på bukefalos?

Jag fick en liten summa rabatt för att jag hjälpte honom med ett mindre dataproblem när jag hämtade min sadel. (vilket jag skrev till dig i förra tråden också)

Jag har inte gått någon 2 dagars kurs i sadelutprovning nej, och läser du tråden så står allt.
Jag kommer däremot påbörja en utbildning (men inte för att bara bli sadelutprovare) inom en snar framtid.

Har du fått mitt mail?

Jag tycker du gör ett väldigt bra jobb här på buke! När du sedan får din kunskap på pappret kommer det bli ännu bättre!

Jensen är inte bara en ÅF, Jensen är tillika ett märke. Hade det varit tal om Butiken Xxx hade inlägget fått sållas bort, det hamnar som jag ser det under namngivande av butik/person och kommer förr eller senare ohjäpligt att bli förtal eller reklam.

Men att inte få nämna Jensensadel som man t ex nämner Kieffer, Pfiff och andra - då kan vi lika gärna lägga ner hela forumet Utrustning får då kan man inte diskutera ö h t.

Jag upprepar att vi nu avslutar spekulationerna, tråden återgår till ursprungsämnet.

Hej igen har tyvärr inte kunnat prov rida M6N ännu då jag leggat med vinterkräksjukan men mår lite bättre nu så jag ska försöka ta mig upp på hästryggen imorgon och prova den så återkommer jag hur det gick. Tack snälla D-K för din hjälp

Har nu provat M&N sadeln men den ligger inte häller bra så jag blev så trott och ringde och kollade tid för hjälp av en sadelutprovare. Och vilken tur för en hade avbokat sin tid så jag var där igår men det första tjejen sa var att honom kan du inte ha en Prestinge eller M&N på han är för grov. hon hämtade wintec cob/Haiflinger men det räkte inte till slut sa hon att hon har en till hon kan prova och se om den skulle funka annars är det vi och en enda till hon fått skicka hem med en barbakapad:eek: höll på att få en chock, men så hämtade hon den här sadeln och jippi :banana:det gick ju den ligger inte 100% idag utan 95% men det var ju den ända som jag själv såg att det började likna något så nu hoppas jag på denna sadel men vet tyvärr inte mycket av märket på den Crone. Men tack snälla D-K för din hjälp

Crown? Skön sadel :) Vad var det som inte var helt bra då? Det är omöjligt att hitta en sadel som ligger 100 jämnt så du behöver inte vara orolig förhoppningsvis.

Ja det är det att förra ägaren har ju då haft en gammal stubben som låg i bakvikt och han har ju då tyvärr fått knutar bak på ryggen i musklerna som jag nu måste försöka få bort och han känner av dom nu när inte denna ligger som den stubben gör man han såg lycklig ut och ville börja jobba under sig men sadeln ligger kanon bara att den skulle gärna åka ner någon millimeter till fram men det gör den när stoppningen har format sig (ridit in sadeln) då kommer den ligga 100%

Vad är det med folk och stubben, de passar visst alla hästar :mad:

Hoppas du får ordning på hästen så han blir frisk och kry snart!

Ja det undrar jag med hoppas det är folk med okunskap så de inte kör på medans de vet. Tack för din omtanke:bow: hoppas det kommer gå bra.

*KL*

Bildbomb!!

Vad tycker ni (D_K:D ) om detta?

Före ridtur
020-1.jpg

019-1.jpg

018.jpg

017-1.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 159
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 255
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 227
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka