Sadelligan slog till i Högbo

Sv: Sadelligan slog till i Högbo

Usch vad hemskt.

Är glad att vi har metalldörrar med inbyggt kodlås till vår privatsadelkammare... (alltså inte ett hänglås utan ett bra lås som redan sitter i dörren). Hoppas bara att det hjälper :crazy:
 
Sv: Sadelligan slog till i Högbo

Det hjälper INTE med kodlås, snarare är det en signal till tjuvarna att "här finns godiset." Det enda som hjälper är larm och övervakning och kameraövervakning är billig försäkring. Sen jag installerade kameror har skrotbilstrafiken upphört här på vägen då det är väl utspritt bland det kriminella klientelet att dom är med i dolda kameran så fort dom svänger in på vägen.
 
Sv: Sadelligan slog till i Högbo

fyyy!!!!! faaan!!!!!

verkar ju som att alla klubbar i gävleborgs län kan bli drabbade.. vrför sätter de ni inte upp kameror elelr vakter så kke de får fast ligan:idea:
 
Sv: Sadelligan slog till i Högbo

Kostnadsfråga antagligen....
Det bästa är ju om alla sadelspekulanter ser sig om när man hittar bra begagnade sadlar (och övrig utrustning) på nätet.
Risken är ju rätt överhängande att man på vissa sidor (som bland annat börjar på B..:smirk: ) köper stöldgods.
 
Sv: Sadelligan slog till i Högbo

Fy sjutton!! Stackars Högbo Ridklubb!! :cry::mad:
 
Sv: Sadelligan slog till i Högbo

säger som andra.. fy fan :( stackars dom som blivit av med sina dyra sadlar! stackars!!
 
Sv: Sadelligan slog till i Högbo

Min granne blev av med 4 sadlar för 5 år sedan, hittade 2 av sadlarna i en hästaffär ett halvår senare. Hon hade märkt dem så polisen var där och hämtade dem och de gick att bevisa att de var min grannes sadlar, men hon fick aldrig tillbaka dem :devil: för att köparen hade köpt sadlarna i god tro och de hade vandrat i många led innan....Tur att den lagen är ändrad nu

De skulle införa en lag, där tjuvarna riskerar att bli av med ett finger eller ngt liknande, när de inte kan ge:devil: i andras grejer
 
Sv: Sadelligan slog till i Högbo

Någon som vet vad det är för sadlar som stulits? det var väl vissa märken dom tog? Man måste nog nästan börja ta med sig sadlarna in i husen..... :crazy:
 
Sv: Sadelligan slog till i Högbo

Det är bara privatryttares sadlar som blivit stulna, ingen utrustning från ridskolan har rörts. Jag har inte hört vilka märken det rörts sig om, men dyrare sadlar iallafall.

Det var väl någon här inne som blev av med sin?
Hon borde veta mer iallafall om vilka sadlar det var.
 
Sv: Sadelligan slog till i Högbo

skulle ju vara intressant o veta vilka märken deär så man kan hålla utkik på annonssajter.
 
Sv: Sadelligan slog till i Högbo

Att folk kan med sig själva. Fy fan.
 
Sv: Sadelligan slog till i Högbo

Säkert Amerigo,Passier ,Jaguar å sådana märken....
 
Sv: Sadelligan slog till i Högbo

Från mig snodde dom två nyare hoppsadlar, min GPA speed air hjälm, en tömkörningsgjord, magplattan mm.

Dom har tagit mest Dominus och prestige, en amerigo dressyr sadel. några övriga märken oxå.:crazy:
 
Sv: Sadelligan slog till i Högbo

Jag blir lika ledsen varje gång jag hör talas om stölder av sadlar! Gör det omöjligt eller svårare för tjuven Märk era dyrbara sadlar med polisens märkpenna! Sätt sammtidigt upp lappar att märkning skett.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Systrarna Hammarström red hem SM-guldet till Högbo Ridsport * Lag-SM Högbo ridklubb har Sveriges bästa ponnylag i hoppning! Fyra systrar...
Svar
0
· Visningar
594
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Gefle Dagblad) Tjänstgörande A-banbyggaren Leif Hall är historisk. För sitt Gävle ryttarsällskap vann han med Cilvano Z den första...
Svar
0
· Visningar
824
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Gefle Dagblad) För första gången arrangerar Högbo ridklubb nationella inomhushoppningar för ridhästar. Det blir rekord direkt! 820...
Svar
0
· Visningar
680
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Gefle Dagblad) Gävle ryttarsällskaps Leif Hall vann båda huvudklasserna 1.40, som för första gången i Högbo ridklubbs 47-åriga historia...
Svar
0
· Visningar
656
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp