Sadelknutor

T

tangotango

Hej,jag undrar om någon vet någon bra padd man kan lägga under sadeln om hästen har sadelknutor, har provat med renskinn men det funkar sådär,är det någon som har något annat förslag?

Sv: Sadelknutor

Är sadeln slät på undersidan och passar den hästen? Så det inte är den som orsakar knutorna?

Renskinn är det allra bästa, det har ju tom SLU testat :idea: Fast det duger ju inte med ett gammalt hårt skinn i dåligt kvalitet skulle jag tro...

Sv: Sadelknutor

För några år sen hade vi en häst med sadelknutor......vi fick rådet av veterinären att använda Action Pad (en silikonpad) direkt på ryggen innan schabraket.Vi skulle använda den "ren" utan överdrag.

Vi skulle sedan descinficera den efter varje användning.Detta fungerade rätt bra för denna hästen.Knutorna försvann efter ett tag.

Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 054
Senast: fio
·
Hästvård Hej, Min häst har lite sådär hovkvalite just nu och jag är lite rädd att jag kommer behöva sömma om några sömmar innan nästa skoning...
Svar
2
· Visningar
399
Senast: Tsaren
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10