Om de som du tagit ut vet vad de sysslar med eller inte får du själv avgöra. Jag tycker dock att man behöver kunna en del innan för att ha nytta av kursen. Det ingick både teoretiskt och praktiskt prov i kursen. Det kom dit hästägare med hästar som behövde sadlar och då fick kursdeltagarna prova ut sadlar på dessa. Det var både en veterinär, sadelmakarmästare och sadelmakare som var lärare. Det är förståss inte tänkt att man är "proffs" för att man har gått en tvådagars kurs. Man behöver träna och få mer erfarenhet. Det finns ju aldrig en sadel som passar på alla hästar. De är ju olika individer och ser olika ut. Man får prova sig fram. Men jag kan inte påstå att sadelmakare som jag haft ut är så mycket bättre även fast de är aktoriserade och gått en betydligt längre utbildning. Jag tycker att det är för dålig kvalite på de utbildningar som finns. Det fattas också mycket kunskaper i Sverige eller så lärs det inte ut. Sen kan jag inte påstå att man någonsin kommer att bli fullärd. Jag lär mig hela tiden nya saker och förundras av hur lite man igentligen kan. Det här med hästar är inte lätt. Man lär så länge man lever. Detta är mina åsikter. Är du inte nöjd med de sadelinprovare du tagit ut får du väl prova någon annan.