Sadelhjälp.

D

dijej

Hej alla trevliga Westernbukare!!!

Jag blir snart skogstokig på min sadel, den piskar mig i rumpan i trav och galopp!!! Har fått hjälp av min tränare som säger att den ska paddas upp. Hästen har ett stort rörelsemönster och det är inte så länge sedan jag köpte henne. Har därför inte lärt mig att sitta bra på henne än. Hon börjar få riktigt fina muskler på ryggen. Har idag paddat upp/ner på olika sätt men det bästa sättet var att lägga en mindre padd mitt under sadeln. Har dock tittat på andra sadlar och olika paddar men nu vill jag höra era åsikter!!!

Mvh Susanne.

Sv: Sadelhjälp.

Hvis sadlen hopper op og ned bagtil i trav, passer den ikke hesten. Det tit skyldes at bommens facon er forkert. Heste løfter deres ryg under ridning, mere i trav end i skridt, så hvis ikke der er plads nok, bliver sadlen løftet så det klapper.

Sv: Sadelhjälp.

hej!

Problemet åtgärdat, tack för att du tog dig tid att svara!!

Mvh Susanne.

Liknande trådar

Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 840
Ridning Hej alla! Som jag nämnt tidigare är min medryttarhäst väldigt stark och drar iväg i både traven och galoppen. Jag fick mycket hjälp...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: Lisasliv
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 163
Senast: lillamy73
·
Utrustning Har en häst som jag söker western sadel till. Hon är smaaal över manken/saknar muskler (ska jobbas just för att sätta mer muskler över...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka