Sadelfläckar på ljusa ridbyxor!

GardenAngel

Trådstartare
Hur får jag bort detta? Fick ett par jättefina beiga Pikeur-byxor av min karl i julklapp. Tygskodda. Men efter bara några användningar har dom blivit svarta i rumpan och lite på låren av sadeln. :(

Googlat lite, är det lönt att köpa flytande galltvål? Funkar det? Eller finns det något annat som funkar? Det är ju mina "finbyxor"!

Jag brukar använda flytande galltvål för att få bort sadelmärken på schabraken så värt ett försök tycker jag. :)

Gnuggar in fläckarna och sen tvättar som vanligt i tvättmaskinen.

Nix utan gnuggar in fläckarna och sen tvätta som vanligt.
Ibland låter jag det ligga en stund innan jag tvättar men det brukar gå på löpande band när jag tvättar schabrak så oftast blir det rätt in i maskinen. :D
:up: Använder du tvättmedel i maskinen då också? Eller bara den ingnuggade tvålen? :)

på vita ridbyxor så har det fungerat bra med vanish, mycket av det och så fort man kommer in innanför dörren efter en tävling. men har ett par beiga ridbyxor med en nu permament fläck bak på rumpan vid sömmen.. väldigt irriterande men är svårt med vissa sadlar, tycker att de sadlar med grepp läder jag haft har färgat av sig mer än gamla slitna med blankt läder.

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
2 211
Senast: Habina
·
Kläder & Bli fin Har en väska i nubuck och kalvskinn som jag behöver göra rent. Väskan är av ljust läder men har blivit missfärgat då jag lät ett par...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: BernT
·
Utrustning Jag undrar vad folk tycker om olika ridbyxor. Själv kan jag inte rida i skodda byxor alls! Helskodda byxor är hemska, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
2 870
Senast: palle
·
Utrustning Jag är trött på att ha långkalsonger under ridbyxorna på vintern och vill köpa ett par fodrade ridbyxor istället. Jag vill gärna ha...
Svar
18
· Visningar
1 994
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka