Hera

Trådstartare
Får man tävla dressyr i en hoppsadel? Det finns ju en del som rider i allroundsadlar...

Man kan nog få en del minus på sitsen....

Jag har ett handikapp som gör att jag har svårt med balansen och har en svag sits. Det känns mkt bättre i en hoppsadel med stora knästöd... ;)

Det är bara en klubbtävling....

Sv: Sadel???

Du får tävla i hoppsadel ialla fall om det är på klubbnivå.
Jag vet inte hur det är på högre nivåer. man jag har för mig att det står i Tr att man ska rida med sadel. Inte vilken typ.

Sv: Sadel???

du får tävla med din sadel. Det är givetvis svårt att få en bra dressyrsits i en hoppsadel, men om det är det som passar dig bäst ska du såklart använda den.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
928
Senast: Tora
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 800
Senast: Oknytt
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama