Sadel till shettis!!

R

RebeckaKihlberg

Ska köpa sadel till min lilla buse, vill absolut inte ha en såkallad "ponnyputa" *spy ikon* :crazy:..tycker den är grymt ful..i allafall..har hittat ett par alternativ

Dessa:
PINTO från b**jes Finns i normal, vid X-vid i bom

H**ks får inte fram vilken stl. dom har i bommen :confused:

Har även småkollat på http://www.lillhastenistav.se

Sen undrar jag lite över måtten...skulle tro att 14" passar bra i sitsen..men bommen?!?..vad har ni till era på ett ungefär??

Jag har bara erfarenhet av en sadel köpt på granngården, rätt liten, lätt, svart och snygg! Små barn sitter perfekt i den också. Hittade tyvärr ingen bild online på den men är du intresserad så tror nog jag har kort på när någon rider i sån (ligger på annan dator) PM:a om du vill se!

:)

Åh, jag vet! Köp en westernsadel för shettisar :love: Hur söta som helst! Globus har! Titta under Västern (de stavar så där.. :D), sista sadeln! :) Finns i 4 storlekar har jag för mig..

Ska bara vinna på lotto, råna en bank och gifta mig rikt först :p :D

ett tips.. kolla h**ks ponny syntet.. jätte vida i bommen.. tror att det var maxam eller sigman.. alltså inte en puta utan en vanlig.. (såg en på H**ks)

Hej!

Till vår shettis köpte vi den du först nämner, Pinto sadeln. Vidaste bomvidden och 15 tum stor. Ponnyn är 105 cm hög och flickan är 11 år/29 kg. Tog till säkerhetsstigbyglar (de med gummiband) och inte de vanliga tillbehören.

Ponnyn har tidigare gått på ridskola och hade där också en 15 tums sadel och 1 m sadelgjord. Vi tänkte också att med 15 tums sadel kanske flickan kan rida i den om två år också och kanske även till nästa storlek upp på ponny.

Sadeln är "bättre" än vad man kan förvänta sig till det priset. Just den här passar vår ponny bra och flickans bak är ju förstås inte bortskämd i dyra, sköna sadlar heller så hon klagar inte heller :D

jag har den lädersadeln från hööks. Iofs så har jag aldrig använt den någon gång. Den är rätt vid i bommen men med rätt långa kåpor. Hästen den var tänkt till kan inte ha den utan unghästen på ca 1m passar den skapligt på men han är som sagt inte färdigvuxen än så..

Liknande trådar

G
Utrustning Behöver akut hjälp om vad jag ska göra med sadel till min lilla pålle!! :confused: Håller på att sätta igång honom efter en skada...
Svar
9
· Visningar
1 367
A
Utrustning Har en shettistjej som är väldigt rund över ryggen. Min dotter har nu börjat växa ur sin ponnyputa, så jakten på en sadel i 14" och...
Svar
3
· Visningar
669
Senast: angie73josse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30