Sadel till rund häst med svängd rygg

1

19Missan94

Hej!

Är det någon som vet vilken sadel jag ska ha till en häst med svängd rygg, rätt rund, lite platt över ryggen ej takformad, ngt överbyggd och näst intill obefintlig manke. Det är ett halvblodssto som är mera som en förvuxen ponny och jag har försökt hitta en dressyrsadel som passar till henne.

Har haft, County WB, Albion, Piab och sen prövat lite olika sadlar.
Har fått tips om Amerigo, County Competitor och Dominus. Men funderar även på Stübben och Hubertus eftersom tex Amerigo är rätt dyra.

Det som också ställer till problem är att jag helst vill ha en 16.5 tum eller liten 17 eftersom jag inte är så stor själv.

Har en hoppsadel märke Zaldi Star, flat back och close contact som funkar hur bra som helst! Prövade en Zaldi Atlanta 16 tum och vid men skulle behöva en Xvid.

Får ibland för mig att 17 tum vid är större än en 16.5 tum vid, någon som vet?

Hälsningar

/Ellinor

Sv: Sadel till rund häst med svängd rygg

Sensation ride g4.
Ligger still utan manke, formar sig efter hästens rygg, bekväm att sitta i och passar även om hästen går upp och ned i vikt.

Liknande trådar

Utrustning Ute i sadeldjungeln igen. Den här gången med en nyinköpt häst med nya förutsättningar. Han kan inte ha min andra hästs sadlar trots att...
Svar
12
· Visningar
1 912
Senast: Amaryllis
·
Utrustning Jag håller på att få gråa hår över damen härhemma. Hon har ingen lätt rygg till att börja med. Men sen ändras hon enormt i rörelse...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 163
Senast: caballus
·
Utrustning https://www.dropbox.com/s/90allgqy84h8m87/DSC_0022.JPG Försöker med en tråd med bild. Här har ni en bild på mitt fullblod Exet, som jag...
Svar
9
· Visningar
1 835
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 457
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka