T
Tennenbaum
Jag är rider en islänning som är ovanligt maffig för att vara just islandshäst. Det är svårt, för att inte säga omöjligt, att hitta en sadel som passar. Islandssadlar är helt uteslutna, de är alldeles för smala. Dressyrsadlar är också för smala och bomlösa bara glider och pekar rätt ut... Någon som har förslag på en sadel som skulle kunna passa? Han rids barbacka vilket vi iofs inte har någonting emot, men ibland skulle det vara trevligt att ha en sadel, framför allt om man ska rida lite längre träningspass/turer.
Jag ska också tillägga att det inte är någon fet häst det rör sig om, han är verkligen inte för tjock. Hela han är väldigt kraftigt byggd med stort och maffigt huvud. Islandsträns funkar inte så just nu har han ett engelskt träns i storlek cob = passar.
Jag ska också tillägga att det inte är någon fet häst det rör sig om, han är verkligen inte för tjock. Hela han är väldigt kraftigt byggd med stort och maffigt huvud. Islandsträns funkar inte så just nu har han ett engelskt träns i storlek cob = passar.