Sadel till islänning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 973
T

Tican

han är breeed, totalt utan manke och med kort rygg, och jag vägrar rida i islandssadel. nån som har förslag? gärna syntet eller något annat billigt.

Sv: Sadel till islänning

Det är nog det korta, breda som kommer att styra passformen rätt mycket - för det finns inte så många sadlar som passar mallen. Har inte så många idéer faktiskt, kan inte så mycket om syntet men har inte wintec någon med koppjärn.

Jag har en loftur just nu. Kort och vid, även den med koppjärn. Inte den billigaste men det finns en del begagnade. Info finns på: http://www.stallakur.nu/saddles/index.htm

Finns även nån tidigare sadeltråd på islandshäst här på Buke där förslag på korta, breda sadlar ges.

Inget fel på islandssadlar, men jag antar att du inte vill ha en med ribbat säte? Nuförtiden har de flesta sadeltillverkare en del islandssadlar som ser ut som vanliga dressyrsadlar. (Stubben, Equipe, M&N, County)

Och som ang skrev: finns en tråd om korta sadlar ¨på Islandshäst som är bra om du läser.
Men om du behöver en kort sadel som är bred får du faktiskt räkna med att lägga ut 10-15 000 på en ny, då de inte finns så många begagnade... De som finns säljs ofta direkt eller mellan vänner då de är så eftertraktade.

Senast ändrad:

nej, jag menar islandssadlar.

typ:
hdrisl1.jpg

mnisla1.jpg

dom är ju ganska lika dressyrsadlar, men jag tycker att dom är högst otrevliga att rida i.

hej!! det har kommit en ny sadel som är en dressyr sadel. den är i syntet och den passar bra på islänningar har en själv kommer inte i håg vad den heter nu.. men fråga i butiken. ( den ser inte ut som en dressyr sadel finns även i hopp sadel) :)

fråga i vilken butik? :crazy: vad heter märket? kostar?

Vad är det som skiljer? Att det är liiiite flatare säte? Det skiljer sig ju absolut inget mellan t.lex. M&n island och M&N dressyr.
Vill du ha en hoppsadel kanske?

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
5
· Visningar
341
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
397
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka