Sadel till islandshÄst!

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

avancerad_

Hej!
Letar sadel till min islandsvalack, och skullle behöva lite hjälp!
Han är bara 5 år, och har fortfarande ganska typisk unghästkropp. Han har normallång rygg, ganska rak och inte så stor manke. Han är ganska omusklad, spec runt bogbladen. Kan tänka mig att han skulle ha typ 100grader i bomvinkel typ MW.

Har tre olika sadlar jag funderar mellan
- Topreiter Z
- Topreiter JR
- Hilbar AV1

Har provat JR, och den låg bra på han. Får troligen möjlighet att prova de andra två också, senare..

Finns det någon där ute som har erfarenhet av dessa sadlar?! Är i synnerhet intresserad av all kritik för Hilbarsadeln eftersom att den är ganska ovanlig i jämförelse mot de andra två. Men även Top reiter sadlarna!

:bow::bow::bow:

Sv: Sadel till islandshÄst!

Denna tråd hör knappast hemme på hästhantering, dessutom finns det miljoner trådar i ämnet, använd sök-funktionen :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 383
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 447
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Jag letar efter sadel till min 3,5 åring som är ca 170 i mkh. Jag är 164 och behöver 17,17,5". Det har dock varit problem att hitta nåt...
Svar
0
· Visningar
3 397
Utrustning Letar efter en dressyrsadel till min ponny som är korsning arab/fjording. Araber är ju inte precis kända för sitt goda sadelläge så jag...
Svar
3
· Visningar
2 641
Senast: Aleel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama