Sadel/Sadlar i Malmö - hjälp fort!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Natali
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 089
N

Natali

Jag reser till Malmö idag (från Norge), skall ordna lite saker där och tänkte då passa på att köpa 2 nya sadlar till mina hästar.
Jag har 2 Fjordingar som behöver dressyr sadel och en hopp (close contact) - ett Vbl som också behöver en hoppsadel. Vet ni om någon affär som säljer beg. sadlar och kanske ni vet om dem har någon inne med xw (extra wide) bom??? Reser härifrån om ca 1 timme och behöver tips for som F :devil: N....Tackar och bugar på förhand :bow: :bow:

Sv: Sadel/Sadlar i Malmö - hjälp fort!!

Ring Hubertus och hör vad de har inne för tillfället, Lisbeth brukar ha många begagnade inne.

Telefon 040-6116907

Hejsan, tackar- ja det kan jag göra - det är bara det att sist jag var där så hade hun inte så mkt inne (just då), men ringa skadar ju inte. Något annat ställe? Kan ju vara påväg mot Lund också då vi reser hem den vägen igen.

Raderat

Tio

Senast ändrad av en moderator:

Ingdams ligger på vägen mellan Malmö och Lund, men jag har hittills inte hittat något bra begagnat där.

Hmm - ja, kanske jag ska kontakta dem. Har dem dyra eller billigare beg. sadlar där?

Flädie lantmannahandel har ganska mycket beg sadlar.

Dem tar inte tlf på Hubertus. Vart hittar jag Flädie?

Då reser jag - tack för tipsen.. Önska mig lycka till nu

Lycka till och hoppas du hittar en sadel el två!!

Nu är jag tillbaka i Norge - utan sadel/sadlar. Hubertus var stängt, köpte en CH sadel från H**KS (Close contact), men lämnade tillbaka den efter att jag hade tagit en ordentlig titt på den, ok billig men dåligt arbete :mad: . Jaja, fortsätter jakten lite till, inte lätt att hitta en sadel med xw bom ;)

Jag har tyvärr råkat få det problemet jag också...

Sen fjordens "lånare" blivit utslängd, så saknar fjorden en passande sadel...:(

Jodå, det finns en sadel som passar honom...min 35 år gamla Passier PS Baum hopp special.....

Men den är det meningen att jag ska pensionera...inte slita ut den i förtid ....Sadeln alltså...

Men nu har jag varit uppe och ändrat lite på min Wintec 500....med det röda koppjärnet i så kan han ha även den sadeln....

Och då får new foresten ta den nyinköpta Moll-sadeln.....

Men då saknas det en sadel till Lipizzanare...:(

För det ÄR INTE snällt mot hästarna att fortsätta använda Passieren....jag måste ha gelpad under och gelsits över för att den ska kunna gå att använda överhuvudtaget...
Den är inte trasig på något sätt utan bommen är hel..men den är helt enkelt "gammal" och "trött" ....

Lösning är på gång hoppas jag :)

Ja det är tråkigt när man inte hittar något som passar. Skall ta in Thorowgood syntet sadlarna då, ok där finns dem med xw bom :) , passar då på att inskaffa en eller 2 till min Fjordingar ;)

Fick i höstas H***S att ta in en Maxam GP Allround XX-vid....den var preciiiis lagom till min 2-åriga ardenner....

Så den vart jag tvungen att skicka tillbaka....:(

Att jag beställde en 17½", och fick en 16" gjorde nog sitt till också.....

Liknande trådar

Utrustning Har ett stort problem som jag inte ser lösning på :confused: Har nu åkt skyttetrafik till min butik för att prova sadlar. Här om dagen...
Svar
11
· Visningar
3 336
Senast: moon
·
Utrustning Behöver lite tips på vad jag ska kolla efter för sadel till min ponny. Hon är en c-ponny. Manke och svängd rygg. Men även väldigt... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 448
Senast: MaRomer
·
Utrustning Idag tog jag bort skygglapparna och insåg att min hästs rygg är dåligt musklad. Det beror troligen på klassikern dåligt passande sadlar... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 153
Senast: Maran
·
Utrustning Vad glad jag blev! Ägaren till hästen som jag har på foder gick med på att byta in allroundsadeln mot en ny allround eller hoppsadel som...
Svar
17
· Visningar
1 408
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka