B
Bamboo
Jag har provat en Double C Nevada Fancy storlek 03 till mitt lilla monster som både har en del manke och svängd rygg (lyfter dock ryggen en del under arbete) som jag tyckte verkade passa, svettfläckarna verkade jämna och han gick ovanligt fint (rider annars i engelska sadlar). Sadeln lyfte dock lite bak när han gick med den utan ryttare men glappade inte när jag satt på tyckte jag iaf och jag vet inte hur det är med att den glappar lite då med westernsadlar.
Förutom att den glappade lite bak så verkade den sitta bra, det är bara det att jag helst vill ha en reiningsadel och den jag provade är ju mer av en trailmodell så jag undrar om det finns några andra märken som gör lite mer svängda sadlar för hästar med lite manke, det behöver nog inte vara lika mycket mankutrymme som på Couble C'n, det fanns en del utrymme kvar för manken men det kan inte vara en sadel för hästar med ingen/liten manke.
Så finns det några märken som gör reiningsadlar för hästar med svängd rygg?
P.s. Jag har sökt efter gamla trådar men har inte direkt funnit något.
Förutom att den glappade lite bak så verkade den sitta bra, det är bara det att jag helst vill ha en reiningsadel och den jag provade är ju mer av en trailmodell så jag undrar om det finns några andra märken som gör lite mer svängda sadlar för hästar med lite manke, det behöver nog inte vara lika mycket mankutrymme som på Couble C'n, det fanns en del utrymme kvar för manken men det kan inte vara en sadel för hästar med ingen/liten manke.
Så finns det några märken som gör reiningsadlar för hästar med svängd rygg?
P.s. Jag har sökt efter gamla trådar men har inte direkt funnit något.