R8n

Trådstartare
Mamma och jag åkte med bussen imorse 8.45 Nu är klockan snart halv 3 och jag har inte kommit hem. Visserligen har min morbror varit och gått ut med Ronja runt 12... men hon är ändå ensam. Jag känner mig vedervärdig. Jag kommer inte komma hem förrän efter halv 4 då jag missade busse pga en långdragen lektion.

Detta klassas väl verkligen som rent djurplågeri? :crazy:

Men orsaken är god trots det. Min pappa ligger på sjukan och min mamma skulle dit på möte med doktorerna. Jag håller på att ragga skjuts för fullt just nu så jag kommer hem fort till Ronja.

Jag behövde få skriva av mig lite

Sv: Sablar!

Att en familjemedlem åker in på sjukhuset är ingenting man varken räknar med eller är förberedd på. Jag lovar att eran hund inte dör för att hon blivit lämnad ensam så länge.
En annan sak vore om hon alltid skulle vara ensam så länge men som sagt.. oförutsedda saker sker och så länge man gör sitt bästa för att lösa det för hunden så är man ingen djurplågare i mina ögon.
Jag tror att det viktigaste för hela familjen just nu är att finnas där för din pappa och då kan hunden få komma lite i skymundan i några dagar tills saker lugnat ner sig igen. Och den människa som inte kan förstå sig på det tycker jag inte att du ska ta åt dig av om de säger någonting.

Jag håller tummarna för din pappa. Vet ni mer nu hur pass allvarligt det är?

Tack, det där värmde! :bow:
Min mamma är alltid hemma med hunden annars. Hunden brukar nästan aldrig vara ensam hemma.

Jo, han har ju varit på sjukhuset i en vecka nu. Och de har konstaterat hjärnblödning. Med 1% försämring vad gäller minnet. Så, mer vet jag inte för tillfället. Men håll gärna koll på min tråd "Hjälp! Stroke?" på ÄU

Sånt kan man inte råda över. Hunden klarar sig, och skulle hon gjort något inne är det ju bara att ta upp det :)
Ibland får våra djur ta "hänsyn" till att oförutsedda saker kan hända.

Hoppas din pappa blir bättre snart.

Vad är det på sin användarbild? jag ser det är två djur, men vad :) Ser ut som både lamm och råttor ;)

Tack. Jo, det är klart. Det är ju inte så svårt att städa upp. Men man har skuldkänslor ändå. Jag får ta och gå en rejäl promenad med henne när jag kommer hem innan jag går och handlar något att äta:idea:

Jag förstod nästan det. Men då hade jag redan skrivit. När jag försökte läsa ditt användarnamn, så insåg jag det måste vara 2 råttor :)

Okej, tänk att alla ska ha så svårt med mitt namn:( :D :angel:

Nu är jag hemma iaf. Har varit ut med Ronja och käkat mat med.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 528
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 552
Senast: Mela99
·
Hundhälsa Vi tingade valpen med två kulor nere,även på veterinärintyget som gjordes 2 dagar innan hämtning så var bägge nere,när vi väl kommit hem...
Svar
3
· Visningar
11 037
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama