Såå tjock!!

B

blohme

Min häst har så sjukt tjock man , är så trött på den nu,
jag ska göra den tunnare, men problemet är att jag inte kan rycka så de blir snyggt , så därför undrar jag ifall någon har använt en urtunnings-sax på hästar ? blir det snygg?
:):) Tacksam för svar!

Sv: Såå tjock!!

Tjena!
Jag har en sån sax, o den är väldigt smidig o det blir fint första typ 2 gångerna MEN när man har använt den ett tag o dom stråna växer ut så ställer dom sej rätt upp! o får resten av manen att stå upp oxå. Min häst har nämligen fått mer o mer ståndman o nu är den typ 15 cm lång o står rätt upp!:smirk: Så jag rekomenderar nog att rycka manen om hästen tillåter det. Min hästs man får växa fritt under betet o så ska jag försöka rycka den till hösten. Får väl se hur det går... :banana:

Sv: Såå tjock!!

Okej, nja, hästen accepterar det i vissa mängder, men jag accepterar INTE hur resultatet blir, dvs förjävligt.
& vet ingen som ryker snyggt så ... de blir till & prova saxen, har förresten köpt en idag :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: MayGrace
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 660
Senast: super
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
4 141
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka