Så trött på blöta och tunga täcken...

Sv: Så trött på blöta och tunga täcken...

tråkigt att höra, men då är nog nya teflonbelagda täcken som tas om hand om på rätt sätt bästa alternativet för er..

lycka till! :)

Jag har ett tunnt regntäcke åt min valack Horseware-Rhino. Trots i härdigt regn var han helt totalt torr.

Har ett Bucas Irish turnout, det har än så länge inte släppt igenom en droppe vatten.

Fast jag har aldrig haft problem med att något regntäcke inte har hållt tätt... Problemet är ju efter att man tar av det från hästen och det tar sådan förbannad tid att torka det...

Funderar på att köpa ett rhino, men nu känns det som om det kanske inte kommer att behövas regntäcke förräns till våren igen...

första bästa torkskåp jag hittade på nätet drar 0,6 kWh för 2 timmars torkning i 45 grader (siba.se).. och första bästa elprisguide säger mig att 1 kWh kostar 92 öre(elradgivning.se)
6 månader vinter och slask = 63 dagar x 60 öre = 40 spänn för att ha ett torkskåp igång 2 timmar om dagen i 6 månader..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en unghäst på 3år hemma. Våran första vinter närmar sig, hon är sedan innan van vid att alltid ha täcke på sig efter sept... 2
Svar
21
· Visningar
3 594
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 266
Senast: Lavinia
·
Utrustning Suck och stön, mina hästar är hopplösa. Kaela har nu haft sönder båda sina regntäcken, båda nyinköpta från Hööks i år. Thermo... 2
Svar
23
· Visningar
2 241
Senast: fettso
·
K
Utrustning Jag vet inte om den här tråden ligger rätt eftersom det är utrustning under ridning, men eftersom ponnyerna skall ridas och det är då...
Svar
17
· Visningar
1 444
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka