Så stolt :)

Veronika

Trådstartare
Lillkillen hämtades ju från betet igår och jag blev bara så stolt. Han har gått på bete sen i Maj o man kan ju kanske tro att de blivit lite förvildade trots att jag besökt honom flitigt.
Tog honom från hagen med en kompis o så stod de i stallet en stund o sen lastade vi honom (hade laddat med folk o förberett mig på det värsta) men det tog kanske 10 minuter att lasta honom, gick så snällt in o sista biten kunde min kompis bara putta lite med bommen så knatade han gladeligen på sen stod han som ett ljus hela vägen hem (första gången han åker ensam). Var bara tvungen att berätta för man blir ju så löjligt glad för sådana små egentligen självklara saker ;)

Sv: Så stolt :)

Jag förstår att du är glad, det hade jag med varit. Min lillkille var inte lika snäll när han skulle hem från betet.

Veronika skrev:
Ush, vad trist :( Vad hände egentligen?

Inte mycket. Jag gick ner och hämtade honom i hagen och det gick bra. Men när vi kom fram till transporten så stannade han och vägrade gå. Fick vänta ut honom i fyra timmar. Vet inte vad det var som gjorde att han inte ville gå in. Antagligen hade han fått för sig något och trodde att han skulle slippa det om han satte sig på tvären.

Jag tror det kommer att gå bättre nästa gång. Ska försöka lasta honom nån gång nu i höst och åka en runda mest för att se om jag verkligen behöver lastträna honom eller det bara var tillfälligt.

Har han varit svår att lasta föregående gånger?
När jag hämta lillen o hans syster i januari så tog det 3-4 timmar (de hade åkt 1 gång tidigare) innan vi fick på dom o jag svor på att jag minsann inte ville ha fler svårlastade hästar (har 2 redan :smirk: )
Sen lät jag honom vara i ett par veckor, testade hemma utan krav fick nosa o så lite mat förstås o så gick han på efter 5 min. När han sen skulle till betet några månader senare så skulle jag ha valacken med som sällskap men han ville inte gå på först så lillen knatade på först (helt utan hjälp) o sen valacken.
Så prova hemma i lugn o ro utan krav o gott om tid o ta bort mellanvägg o locka lite. Jag tror inte du kommer ha några problem om du bara tänker positivt (jag vet att det kan vara svårt :crazy: )
o att han litar på dig! Det är ju NU man ska "forma" dom så man slipper stå 4 timmar, jag vet hur det känns och det slutade med att jag fick rida hem stoet drygt en mil mitt i natten o 2 grader varmt..
Hoppas att det löser sig för er! :)
Lycka till!

Nej han har inte varit särskilt svår dom andra två gångerna.

Men jag tror det blir bättre sen faktiskt. Man får försöka tänka positivt :).

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 319
Senast: fejko
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 676
Senast: Soffan74
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka