Så jävla trött på mitt liv

Orkar inte vara ensam, trött och ha ångest jämt. Livet ger inget. Det kräver bara. Jag är udda och missförstås jämt. Jag har ingen plats någonstans. Jag känner mig alltid isolerad. Och när något krisar måste jag klara det själv. Så jävla trött på mitt liv.

Det känns lite tveksamt. Har ju liksom bara ångest och det är ju inte farligt.
Jag tänker att det är upp till läkaren att avgöra. Det är dom som är proffs :-) Har de inte plats, så har de ju tyvärr inte. Det innebär ju då att de som de tar in förmodligen mått ÄNNU sämre än dig, vilket kanske är till någon tröst. Ungefär som när man får vänta fem timmar på akuten så får man i alla fall vara glad för att man inte är fullt lika trasig som de som får hjälp direkt.
Det jag hoppas mest på att är du får långsiktig hjälp - att du och din psykolog eller terapeut kan jobba med hur du hanterar ditt liv och relationer.
För du är egentligen så mycket mer än en person som mår kasst.

Det känns lite tveksamt. Har ju liksom bara ångest och det är ju inte farligt.
Inte farligt! Men jobbigt. :heart Hoppas det lättar lite. Jag ska sova nu (ehm, borde verkligen sovit i ett par timmar redan).

I den bästa av världar får du inte bara hjälp för stunden utan också lite strategi och stöd så du slipper vara ensam med det kassa måendet. 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Funderade vidare medan jag klippte gräset idag. Jag kommer nog alltid att vara utanför och folk kommer att bli arga på mig gång på gång för att jag tänker annorlunda. Känner att det inte finns någon lösning på det. Önskar att jag slapp finnas.

@Wille jag tror inte jag är ensam om att känna igen mig i dig - och jag är imponerad av dig. Folk blir arga på mig också. Väldigt ofta. Jag vet att du inte vill ha råd - men en av de saker jag är som jag är mest imponerad av, är hur du sorterat i all skit du fått på forumet och hur du ofta hittat just precis de bitar som trots allt är värda att lyssna på. Det är något jag inte kan. Och vilken fantastisk lyssnare du måste vara som kan det.

Kram på dig

@Wille jag tror inte jag är ensam om att känna igen mig i dig - och jag är imponerad av dig. Folk blir arga på mig också. Väldigt ofta. Jag vet att du inte vill ha råd - men en av de saker jag är som jag är mest imponerad av, är hur du sorterat i all skit du fått på forumet och hur du ofta hittat just precis de bitar som trots allt är värda att lyssna på. Det är något jag inte kan. Och vilken fantastisk lyssnare du måste vara som kan det.

Kram på dig
Oj. Imponerad? Det trodde jag inte.

Ibland så stänger jag av och läser inte vidare i vissa trådar. Det tar för hårt på mig.

Oj. Imponerad? Det trodde jag inte.

Ibland så stänger jag av och läser inte vidare i vissa trådar. Det tar för hårt på mig.
Jag med. Ur mitt perspektiv ser jag massa tåga:
  • tåga i att du fortsätter prata här
  • tåga i att du uppenbarligen lämnar vissa samtal som hamnar någonstans som inte relaterar eller blir bra för dig
  • tåga i att du fortsätter knöla med hur du ska leva ditt liv för att det ska funka och kanske kännas lite fint
  • tåga i att du är så öppen och tydlig
  • tåga i att du får saker att röra sig och ändra sig i ditt liv fast det uppenbart är motigt
  • tåga i drömmen om en skogsträdgård och att underlätta andras skogsträdgårdsetableringar genom plantskola
Sedan så kan jag tycka att det är synd att så himla mycket tåga ska behövas ibland (så mycket att den inte ens syns för en själv fast det finns ganska mycket av den), men det är väl bara livet. :heart

Jag med. Ur mitt perspektiv ser jag massa tåga:
  • tåga i att du fortsätter prata här
  • tåga i att du uppenbarligen lämnar vissa samtal som hamnar någonstans som inte relaterar eller blir bra för dig
  • tåga i att du fortsätter knöla med hur du ska leva ditt liv för att det ska funka och kanske kännas lite fint
  • tåga i att du är så öppen och tydlig
  • tåga i att du får saker att röra sig och ändra sig i ditt liv fast det uppenbart är motigt
  • tåga i drömmen om en skogsträdgård och att underlätta andras skogsträdgårdsetableringar genom plantskola
Sedan så kan jag tycka att det är synd att så himla mycket tåga ska behövas ibland (så mycket att den inte ens syns för en själv fast det finns ganska mycket av den), men det är väl bara livet. :heart
Håller med . Du fixar massa saker. Har massa visioner. Du kanske inte är en dussinperson, men jag ser oxå så himla mycket vilja och tåga i dig. Du vill inte h det på ett visst vis, och ser till att ändra det. Sen om man får vara lite fräck så är många av de som svarar på dina buketrådar provocerade av något som jag aldrig sett. Du är fenomenal på att sålla bort dom. Det kommer gå bra. Och; jag är någon, människor i branschen vet vem jag är. Det hjälper inte mot tvivel, hjälper inte mot självförakt. Jag trodde länge det, men det gör det inte. Du har ju gjort ett hästjobb attta dig dit du är, heja!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
34
· Visningar
6 358
Senast: miumiu
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 876
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar