Så fruktansvärt mager hund

Mirre

Trådstartare
Finns en husky (tror jag) här i byn som är så extremt mager.
Det finns varken hull eller muskler på den, den är ett vandrande skelett med päls :(

Anmäla känns självklart, men hur går man tillväga när man inte vet vem som äger den eller var den bor?

Sv: Så fruktansvärt mager hund

Av din förklaring får jag känslan att hunden vandrar runt ?
Ser du ej vart den verkar hålla till så ring och säg som det är bara så får dom plocka in den och sedan försöka hitta en ägare. Viktigaste är ju att hunden får omsorg tycker jag. Jag hade inte tvekat.

Hade den gått lös hade jag helt sonika plockat med mig hunden och kört den till polisen.

Hade den en människa med sig hade jag följt efter för att försöka ta reda på var hunden hörde hemma. Sen ringt och anmält adressen.......

Är det en lös hund så ring polisen först och berätta att du sett hunden. Fota hunden på så nära håll du bara kan för att kunna ge ett tydligt signalement. Kan du locka den till dig och koppla hunden är det givetvis det bästa, så kan du köra den till närmaste polisstation.

Har den en människa med sig kan steg ett vara att prata med den personen och fråga varför hunden ser ut som den gör. Steg två är att ringa eller mejla länsstyrelsen.

Har lyckats luska reda på var hunden bor nu, vilket gata åtminstone.

Har den en människa med sig kan steg ett vara att prata med den personen och fråga varför hunden ser ut som den gör. Steg två är att ringa eller mejla länsstyrelsen.

Håller med!

Vem vet, kanske hunden varit sjuk eller är sjuk. Tycker nog man kan fråga först innan man anmäler..

Håller med angående att prata med ägaren först och främst.
Jag hade en hund som var rätt svår att hålla i vikt, efter en tids sjukdom i kombination med skendräktighet (matvägran) så såg hon rätt hemsk ut. Jag hade faktiskt ofta täcke på henne när vi var på promenad, inte bara för att hon var frusen utan för att jag var orolig att någon skulle se henne och anmäla :o

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 081
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 064
Senast: super
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?

Hund, Katt, Andra Djur