Så är han inlagd igen...

E

Estella

Nu är min häst inlagd igen för vidare utredning.

Ni som inte vet vad han har för symtomer och hur det gångna förloppet har varit kan läsa i denna tråd.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=715572

Uha. jag är bara så NERVÖS för lill "pöjken":cry:

Sätter in några bilder på honom, så att ni som har "följt oss" kan se hur han ser ut:D ;)

full

full

full

Hoppas att ni vill "hålla tummarna" för honom!

Sv: Så är han inlagd igen...

Hoppas att allt ordnar sig och att du snart får reda på vad det är för fel på honom.Måste vara jätte jobbigt att inte veta vad han har för sjukdom.Håller tummarna för dig och din snygga grabb/kram+ett gäng morötter till er;)

Håller tummarna!

Håll oss informerade är du snäll.

Ja just det..det var han som hade "symtom" av slinger...

Hoppas det går vägen för er.
Håller tummar för er skull
AM

Så är han hemma igen.

De hittade en ekstremt massiv låsning i ryggen/länden.
Som givetvis har blivit "Upp låst".

OM detta var huvudproblemet kan de ännu inte svara på, men han skall tillbaka på återbesök om ca 4 veckor.
Så får vi se om han har blivit bättre då?:bump:

Så nu skall han motioneras 2 gånger/dag.
En vecka skrittas för hand, därefter uppsutten och succesivt öka motionen.

Någon som har någon erfaring med detta?
Jag har givetvis fått en kort info. från veterinären:bow:
Men man kan aldrig få för mycket info!

Någon som själv har haft en häst med en låsning i ryggen?
OM, hur var förloppet med din häst?
Vilka symtomer hade den före låsningen hittades?
Hur lång tid tog det före den var helt ok igen?
Vad orsakade låsningen på din häst?

Vad skönt att ni hittat något som ni kan gå på :)

Väninnas häst hade en kraftig låsning som hade orsakats att han gått omkull i hagen vilket gjorde att några nerver även kom i kläm.

Hoppas han blir helt återställd nu.

Jag är jätteglad för din skull!

Det här är ju någonting som du kan göra någnting åt.

Lycka till!

Lite "update"...

Det går bara bra med honom.
Han har nu kommit så pass långt i igångsättningen att han numera skrittas under ryttare, dock endast ute i naturen på raka spår och inte den minsta "samlingsgraden" dvs. lååånga tyglar.

- men han njuter det verkligen och jag upplever honom till att bara bli bättre och bättre.:banana:
Han är dock fortfarande långt ifrån lika så elastisk som han var förr, men med tiden kommer han ju helt säkert att återfå sin fulla "rörlighet" och elastisitet.

Så nu "kör vi bara på" givetvis efter schemat som vi fått och så håller vi tummarna för att han kan friskförklaras vid nästa återbesök.:bump:

- men gissa om jag är LYCKLIG!:)

åh vad härligt att det börjar blir bättre! :)
Jag förstår att du är lycklig! Fy vilken pärs det måste ha varit att gå igenom allt. Och framförallt att inte veta varför allt var som det var.

Och att behöva vänta på alla prover och test hit och dit! Jag hade blivit tokig av oro!

Det var verkligen superroligt att höra att det går bra för er och lycka till med lille knodden!

Jag håller också tummarna :bump:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Lämnade Australien den 22 januari för att åka till Niseko (Japan) och snowboarda. Efter 4 dagar där var det dags att åka till Tokyo och...
Svar
0
· Visningar
450
Senast: Seabaz
·
Hundhälsa Skrev för några veckor sedan om vår lille DSG på 8 mån som börjat matvägra på KLASS. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1222264...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: martha
·
Körning Jag hittade den här tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1173537 och tänkte att nu är det väl dags att sammanfatta 2013...
Svar
6
· Visningar
2 208
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Eftersom hästen skavde av sig en del man i somras (nej det har inte vuxit ut, om någon minns min gamla tråd) så tog jag saxen och...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka