S U C K ! ! ! !

W

whyme

ÅÅÅÅHHH vill bara beklaga mig lite...

Min valp verkar ha fått cherryeye på andra ögat nu också, nu när vi äntligen är klara med operation och allt möjligt..

Det är inte försäkringen eller pengarna jag åmar mig över, jag tycker bara synd om min lilla pärla att behöva gå igenom detta igen.. han är ju bara 6 månader... Suck!

Stackarn, nu blir det säkert operation igen och sedan på med den där satans tratten... stackars min lilla bäbis....

Sv: S U C K ! ! ! !

Stackars hund, och körsbergsöga till på köpet.

vad är det för ras?? Hoppas att allt går bra.

Altså, det här med cherryeye.. Vad är det egentligen??

min pojkvän sa till mig för någon vecka sen att atlas hade fått som nån konstig blåsa i ögat, och så visade jag han en bild på det nu, och han sa att det såg precis likadant ut. Men.. Atlas har ju inte kvar det där? Kan det försvinna och komma tillbaka?

Är det farligt?

Hej
svarar alla.

Ja det är synd om honom, själva cherryeyet har han inga besvär av, men det är jobbigt att behöva opereras och gå med tratten.

Han är chihuahua långhårig, 6 månader.

Cherryeye är en inre tårkanal som hoppar fram och syns som en blåsa, det är en vävnad som ska hålla tillbaka men som inte är tillräckligt stark.

Operationen är enkel och odramatisk, man syr ett stygn som växer bort av sig självt, som håller tillbaka tårkanalen till sin rätta plats.

Min hund har varken ont eller besvär av sitt cherryeye.

Kolla en tidigare tråd jag skrivit, där står en del om det plus en bild på min valp med cherryeye, tror den heter valpen.. skada någonting.

Jag tror det kan ploppa tillbaka av sig självt också.

Han som är så glad hund, jag hoppas han inte blir "förstörd" av detta...

Cherryeye är en inre tårkanal som hoppar fram och syns som en blåsa, det är en vävnad som ska hålla tillbaka men som inte är tillräckligt stark.

Operationen är enkel och odramatisk, man syr ett stygn som växer bort av sig självt, som håller tillbaka tårkanalen till sin rätta plats.

Okej, men på min hund så försvann den där "blåsan" lika fort igen, och jag har aldrig sett till den.. Kan den försvinna av sig själv eller?

Liknande trådar

Övr. Hund I påskas var vi på besök hos brorsan. När vi kom dit fick vi veta att en av de tre hundarna, tiken, har kli på örat och därför går med...
2
Svar
23
· Visningar
11 187
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka