Ryttarmeddelande

_Runaway_

Trådstartare
Står det någit i TR om hur långt innan tävlingen ryttarmeddelande ska vara startande tillhanda? Jag har för mig att jag har hört en vecka. Tävlar på lördag och meddelande har inte kommit upp.

Sv: Ryttarmeddelande

Hr oxå hört att det ska vara en vecka innan men tycker aldrig klubbarna lägger ut det så tidigt.

Kollade just i fälttävlansTR efter samma sak och där står bara att ryttarmeddelande ska vara ute i god tid före tävlingen.

LenaH skrev:
Kollade just i fälttävlansTR efter samma sak och där står bara att ryttarmeddelande ska vara ute i god tid före tävlingen.
Fast i gem TR 1 står :
§ 134 - 3 "Meddelande" till ryttare SKA finnas tillgängligt för deltagara minst en vecka innan tävlingens början. Meddelandet ska innehålla hästens deltagarenr.

Den sistnämnda meningen kan man fundera över. :devil:

Vad är det är oklart över sista meningen?

att det aldrig står deltaganr på ryttarmeddelandet, iafa har det aldrig gjort det när jag tävlat.

Choklad skrev:
Vad är det är oklart över sista meningen?

Inte oklart men under flera års tävlande så har vi ALDRIG fått nr utom då via startlistan MEN egentligen var det inte det jag menade utan att hästnr är helt ointressant. Deltagarnr? vem bryr sej om det? Antalet starter är ju intressant men inte vilket hästnr man får. Det räcker ju när man väl är där :idea:

Idasagare skrev:
Fast i gem TR 1 står :
§ 134 - 3 "Meddelande" till ryttare SKA finnas tillgängligt för deltagara minst en vecka innan tävlingens början. Meddelandet ska innehålla hästens deltagarenr.

Den sistnämnda meningen kan man fundera över. :devil:
Spännande att man har två olika formuleringar även om vi luttrade ryttare och arrangörer inte är förvånade... ;)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
337
Senast: MiniLi
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
837
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
565
Senast: Snurrfia
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
814
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam