Rymlig väska för ridgrejerna

Balahé

Trådstartare
Snart börjar min nya karriär som medryttare och jag behöver därför skaffa en väska att ha mina grejer i. Jag behöver få med mig ridstövlar, sporrar, dressyrspö, hjälm, handskar och säkerhetsväst. Sedan hade det ju varit trevligt om en extra tröja och kanske en vattenflaska fick plats.

Vad finns det för vettiga väskor med separat stövelfack? Har bara sett Hööks väska på bild, men den är den största jag hittat såhär lite snabbt. Pris är ingen större fråga, nu när jag inte längre har egen häst är jag rik:D Men mer än 2500:- känns inte rimligt att lägga.

Jag har från Tretorn, liknande hööks fast bättre kvalitet. Den är dyr men jag köpte den för typ 200 på rea på nätet på en känd, stor butik. Väldigt trevlig väska!

Enkelt! Du köper en separat stövelväska som du packar in tillsammans med resten
av HUSET i en Epic Explorer Gigatrunk :love::love::love::love::love:
Enkelt, lätt och smidig att baxa runt!

(Megatrunk blir nog överkurs, annars råkar den vara på REA nu... ;))

Senast ändrad:
Jag har hööks stövel väska, får plats med stövlar, hjälm, spö, sporrar, handskar. Och även extra saker så som ridkläder (läggs i stövelfacket), sårkräm och övriga veterinär saker om tas med ibland(har man bara hjälm facket öppet så får man plats med saker både i hjälmen och bredvid ;).)
Säkerhetsväst och jacka har jag löst i bilen, har för tillfället även sadlarna i bilen då sadelkammaren renoveras.
Men det är smidigt med stövel väskan, har medryttarhästens ridsaker i den hela tiden så jag inte behöver blanda det med hästarna jag har hemma :p.

Enkelt! Du köper en separat stövelväska som du packar in tillsammans med resten
av HUSET i en Epic Explorer Gigatrunk :love::love::love::love::love:
Enkelt, lätt och smidig att baxa runt!

(Megatrunk blir nog överkurs, annars råkar den vara på REA nu... ;))
Men gud, de var ju enorma! 110 liter! Får kanske överväga ditt alternativ.

Jag har hööks stövel väska, får plats med stövlar, hjälm, spö, sporrar, handskar. Och även extra saker så som ridkläder (läggs i stövelfacket), sårkräm och övriga veterinär saker om tas med ibland(har man bara hjälm facket öppet så får man plats med saker både i hjälmen och bredvid ;).)
Säkerhetsväst och jacka har jag löst i bilen, har för tillfället även sadlarna i bilen då sadelkammaren renoveras.
Men det är smidigt med stövel väskan, har medryttarhästens ridsaker i den hela tiden så jag inte behöver blanda det med hästarna jag har hemma :p.
Den modellen de har nu? Alltså den som ser ut som en vanlig trunk, inte stövelformad?

Ta en Discovery då? Dom finns på 55 och 64 l, runt 60 cm hög. Det är mest höjden på stövlarna jag tänker på. Kostar 799.
Det var inte i negativ bemärkelse, tvärtom. Man borde ju få plats massor i dem. Ska mäta hur höga mina stövlar är, behöver ju inte släpa på större väska än nödvändigt. De väger väl något antar jag. Får nog ta och klämma på dem i stan.

hur behöver du transportera sakerna är kanske en bra fråga :). på cykel, buss, bil, tåg? 5km promenad?

jag kör ju bil till medryttarstallet och kör väldigt sällan direkt från jobb, så behöver inte byta om i stallet t ex. har åkt direkt från jobb en gång men då hade jag kört in till jobb och hade ridkläder och stövelväskan med in på jobb och bytte om där. vill inte lämna det i bilen pga stöldrisken både i stan och vid busshållplatsen.

så jag har inget behov av en smidig väska att kånka runt på :p

hur behöver du transportera sakerna är kanske en bra fråga :). på cykel, buss, bil, tåg? 5km promenad?

jag kör ju bil till medryttarstallet och kör väldigt sällan direkt från jobb, så behöver inte byta om i stallet t ex. har åkt direkt från jobb en gång men då hade jag kört in till jobb och hade ridkläder och stövelväskan med in på jobb och bytte om där. vill inte lämna det i bilen pga stöldrisken både i stan och vid busshållplatsen.

så jag har inget behov av en smidig väska att kånka runt på :p
Vet inte än, har inte hittat någon häst ännu:D. Har bil och cykel så troligen blir det något av det. Åka buss i ridkläder har jag aldrig gillat att göra.

Vet inte än, har inte hittat någon häst ännu:D. Har bil och cykel så troligen blir det något av det. Åka buss i ridkläder har jag aldrig gillat att göra.
Kan ju hända sen att du kan ha sakerna i stallet :). Hade jag velat så hade man kunnat göra plats för mina saker, andra jag känner har också kunnat ha sina saker i medryttar stallet :). Är ju typ bara skor, hjälm, väst, spö som man behöver ha plats för där och det tar ju ingen större plats :). Om man inte är som jag som funderar på att köra dit ett tävlings skåp bara för att kunna använda egna saker och låsa in dem :p. Har försökt undvika att dra med egna saker till stallet men har blivit en del ändå :o. (Schabrak, veterinär grejs, träns, gjord osv..) hästens ägare är mycket mer minimal med sin utrustning är mig :p.

Kan ju hända sen att du kan ha sakerna i stallet :). Hade jag velat så hade man kunnat göra plats för mina saker, andra jag känner har också kunnat ha sina saker i medryttar stallet :). Är ju typ bara skor, hjälm, väst, spö som man behöver ha plats för där och det tar ju ingen större plats :). Om man inte är som jag som funderar på att köra dit ett tävlings skåp bara för att kunna använda egna saker och låsa in dem :p. Har försökt undvika att dra med egna saker till stallet men har blivit en del ändå :o. (Schabrak, veterinär grejs, träns, gjord osv..) hästens ägare är mycket mer minimal med sin utrustning är mig :p.
Det hade iofs varit praktiskt, men jag räknar inte med det. Flera av de stall jag känner till häromkring har ganska begränsat utrymme i sina sadelkammare. Ska provrida en häst på ett av de ställena snart. Skulle jag sedan inte hitta någon häst jag trivs med får det bli en period på ridskola tror jag, där kan man inte förvara sina grejer på plats. Dessutom är jag ganska rädd om mina grejer, vill inte riskera att min nya hjälm blir nervält på golvet tex.

Clique har 2 i 1 bag på 25 liter, 42 liter resp. 75 liter. Jag gillar dem skarpt. Både bärhandtag och bra ryggsäcksremmar. Separat skofack.

Liknande trådar

D
Utrustning Hej alla hästmänniskor! Jag och min vännina Veronica ska börja på ridskola nu på lördag och ska nu skaffa oss nödvändig utrustning...
Svar
16
· Visningar
2 104
Senast: HannaZ
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 853
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka