Sv: Ryktena som flödar om Frontline..?
Förra sommaren satte jag på mina hundar Frontline när vi åkte på semester söderut, efter ca 2 veckor så bli Kelpien som då är ca 5 månader halt på en promenad, efter ca 15 minuters vila är hon öm i hela kroppen, några timmar senare så skriker hon när jag tar i henne kan inte gå utan slår kullebytter då benen inte bär henne. Hon har kraftig diarré och allt detta inom loppet av några timmar. Hon får ligga kvar på strömsholm över natten det tar plåtar på henne som inte visar så mycke förutom lite ansträngda tillväxtzoner.
Hon blir iaf bra och har varit frisk sen dess, jag hade inte en tanke på att jag gett Frontline och att det kunde vara det?
I år sätter jag på henne Scalibor och 2 veckor senare får hon exakt samma symtom som förra sommaren inom bara några timmar och får ligga inne i 2 dygn, alla tänkbara prover tas men dom hittar inget...
Jag vet att det inte är samma aktiva ämne i dom två preparaten men jag tror ändå stenhårt på att hon är överkänslig och jag kommer inte att våga testa medel på henne igen. Nu har ju jag turen att inte ha så mycke fästingar här och har väl bara plockat 4 små hittills i år...