P

Poccahontas

Hej, när jag ska rykta en häst på min ridskola så börjar han bråka och vill gärna få ut mig ur boxen. Jag vill inte det själv men det är ganska jobbigt att kratsa och borsta en häst som inte vill någonting! Vad ska jag göra?

Sv: Rykta...

Många ridskolehästar blir sura i boxen på grund av att det kan bli mycket spring och att de sköts av många olika personer. Det är svårt att ge tips över internet eftersom jag inte känner hästen, det bästa vore om du kunde be din ridlärare eller någon annan erfaren i stallet om hjälp. Men något som man måste vara oavsett vilken häst man hanterar och i vilken situation är lugn. Om du visar rädsla eller blir nervös känner hästen det direkt.
det går säkert bättre nästa gång :)

Sv: Rykta...

Gillar inte hästen att man håller på med den i boxen borde den kanske få vara i fred när den är där.

Har du ingen möjlighet att binda upp hästen i stallgången eller någon annanstans i stallet?

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 495
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix