Rykt manen....

B

Beauty_Boss

Hej! I går rykte jag manen på min häst.. Jag ryckte Alldeles för kort, så den är kort och tjock nu + ojämn! Någon som har något tips om hur jag ska få den att se fin ut (något mirakelmedel som gör så att den växer ut kanske? hehe), tex. fläta. Jag ska försöka tunna ut den i morgon, så jag hoppas att den ser bättre ut då..
Elin

Sv: Rykt manen....

Ryck den sa att den ar jamn i alla fall. Sedan ar det bara att vanta pa att den ska vaxa ut igen. Borjar du klippa med sax i manen, sa ar den fortfarande lika tjock, och da kommer den att vaxa ut ojamt tjock. Sa ryck manen sa den ar lika tjock over hela nacken, samt sa lika lang du kan. Ta sma tussar av manen, sa har du battre kontroll.

Nasta gang du rycker kan du mata ut manen till tex 10 cm, och sedan rycka tex 5 stallen fran nacken till manken i den langden, det gor det lattare da du har ett mal i sikte. Da blir inte hela manen ojamn heller, utan bara delen mellan 2 ryckta bitar/tussar.

Om den är väldigt tjock, så hade jag tunnat ut den rejält med en "uttunningssax"- då blir den ju mkt mindre, ser lite fräck ut...mitt halvblodssto, "som troligen har nordsvensk" i stammen pga sin enorma man... :D :angel: får jag alltid tunna ut till mer än hälften(orkar sällan mer) och ändå säger alltid folk:-Oj vad mkt man hon har... :crazy:

Aha, men var finns det "uttunningsaxar" då? ;)
Elin

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 581
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 289
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Snabbmat?