Ryggproblem- kiropraktor?

R

Raderad medlem 68338

För ca 10 dagar sedan ramlade jag i en rulltrappa och var efter det riktigt mör och blåslagen. Nu innan midsommar började ryggen att krångla och blev hastigt sämre senaste dagarna. Jag har huggande smärta i korsryggen, svårt att röra mig, svårt att lyfta på fötterna, även svårt att röra armarna. Att klä sig är en pärs. Det strålar ner i benen och jag har svårt att sova på natten.

Iaf. Igår gick jag till en kiropraktor vilket jag trodde skulle lindra mina besvär. Det blev sämre!!! Är det vanligt att bli sämre efter ett kiropraktorbesök? Imorse kunde jag knappt ta mig från liggande till sittande i sängen.

@tornblomma: Ibland blir det en annan smärta men det där låter inte bra. När jag varit med om bilolyckan ville min naprapat inte behandla mig förrän jag var helt ok enligt sjukvården, just för att undvika att förvärra något.

Om jag vore du skulle jag ringa vårdcentralen och försöka få en tid. Visst hade du varit till akuten och togs det några plåtar där?

@tornblomma: Ibland blir det en annan smärta men det där låter inte bra. När jag varit med om bilolyckan ville min naprapat inte behandla mig förrän jag var helt ok enligt sjukvården, just för att undvika att förvärra något.

Om jag vore du skulle jag ringa vårdcentralen och försöka få en tid. Visst hade du varit till akuten och togs det några plåtar där?

Nej jag sökte aldrig efter fallet så det är inte tagna några plåtar. Var inlagd tidigare men det var för ett annat ärende, innan fallet

Precis som @athena_arabians sa så kan det bli en helt annan smärta/värk när man varit hos kiropraktorn, när han manipulerar mina totalt låsta muskler och området vid facettlederna släpper just det trycket och utjämnas när det knäcker till, men då kan jag ha träningsvärk dagarna efter just eftersom ett område som varit helt stenhårt, stelt och ickeflexibelt helt plötsligt arbetar och blir rörligt. Däremot vill inte kiropraktorn behadla en rygg som utsatts för så plötsligt trauma att den kan behöva ses över av ett annat kompetensområde. Råder dig definitivt att söka tid hos VC! :):heart

Precis som @athena_arabians sa så kan det bli en helt annan smärta/värk när man varit hos kiropraktorn, när han manipulerar mina totalt låsta muskler och området vid facettlederna släpper just det trycket och utjämnas när det knäcker till, men då kan jag ha träningsvärk dagarna efter just eftersom ett område som varit helt stenhårt, stelt och ickeflexibelt helt plötsligt arbetar och blir rörligt. Däremot vill inte kiropraktorn behandla en rygg som utsatts för så plötsligt trauma att den kan behöva ses över av ett annat kompetensområde. Råder dig definitivt att söka tid hos VC! :):heart

Ja, jag är faktiskt förvånad över att kiropraktorn inte frågade @tornblomma om vad en läkare sagt eller frågade om plåtar. Det hade min naprapat garanterat gjort.

Ja, jag är faktiskt förvånad över att kiropraktorn inte frågade @tornblomma om vad en läkare sagt eller frågade om plåtar. Det hade min naprapat garanterat gjort.

Håller med, min tog en väldigt noggrann symptom-historia första gången jag var där, fick berätta allt om vartenda litet ryggproblem och sedan fick jag diskutera hur det känts och om det hänt något sedan sist vid varje återbesök. Hade jag berättat om ett sådant fall hade han nog inte manipulerat alls. :o

Han är en elegant herre, men betydligt äldre än mig vilket är tur - annars skulle det kanske kännas jobbigare att klä av sig där inne. :o:D

Min är väldigt vältränad, snygg som sagt och två år äldre mig :D Jag har känt honom större delen av mitt liv, vi kommer båda från byhåla. Jag utgår ifrån att en naprapat är professionell precis som en läkare, dvs jag har inga problem att klä av mig där. Dessutom är jag rätt obrydd av nakenhet, det är väl mina naturistgener som slagit igenom :p

För ca 10 dagar sedan ramlade jag i en rulltrappa och var efter det riktigt mör och blåslagen. Nu innan midsommar började ryggen att krångla och blev hastigt sämre senaste dagarna. Jag har huggande smärta i korsryggen, svårt att röra mig, svårt att lyfta på fötterna, även svårt att röra armarna. Att klä sig är en pärs. Det strålar ner i benen och jag har svårt att sova på natten.

Iaf. Igår gick jag till en kiropraktor vilket jag trodde skulle lindra mina besvär. Det blev sämre!!! Är det vanligt att bli sämre efter ett kiropraktorbesök? Imorse kunde jag knappt ta mig från liggande till sittande i sängen.

Jag är sambo med en kiro. Det går inte att säga så här vad som är problemet med dig. Det kan vara så att ngt var skadat och inte borde manipulerats. Det kan varit en dålig Kiro som gjort fel. Det kan vara så att man blir lite sämre.
Men att man blir så pass mycket sämre tycker jag låter lite oroväckande.
Det brukar mer bli en inflammation-smärta om något om man nu ska bli sämre. Och det brukar isf komma om man gått länge med låsningar.
Ditt är ju en mer akut grej. Och trauma inblandat.
Så läkare kan nog vara bra.
Krya på dig!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama