Ryggkänsliga hästar

vinkelina

Trådstartare
Har ju märkt att min häst blivit känsligare för kyla och drag de senaste året. Dock har JAG ännu inte själv lärt mig täcka och vara uppmärksam på alla förändringar i vädret. Jobbar på det.

Hur märker ni på era hästar att de fått kallt om ryggen? börjar fundera om det är det som spökar nu. Hon står uppstallad nattetid men dörrar och fönster är öppna för att få bättre ventilation och börjar nu misstänka att det dragit lite väl kallt. I går var det bara +10 grader nattetid nämligen, en temp som jag vår och vinter skulle täcka (på kvällen då jag åkte från stallet var det +23)

Nu har hon några dagar varit stel och lite motvillig i ridningen och inte velat bjuda framåt. Red med bot på ryggen och upplevde henne som lite bättre, ställde dock inga krav utan hon fick själv välja tempo.

Hon är har mygg/exemtäcke på dygnet runt, men de värmer ju inte så mycket i kyligt väder

Liknande trådar

Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 302
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 700
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka