H

hermitage

märkte idag att ponnyn haltar och är stel i bakbenen kan det vara en låsning i ryggen?? sen när jag tog en hovkrats och skulle banka lite försiktigt på hoven "sulan" så ömmar hon. och så skakar hon och drar upp ryggen vad kan det vara?? har klämt och tryckt på benen ingen ting händer då och hon är inte varm på benen eller hovarna..:confused:

Sv: ryggen??

Hovböld kanske? Det kan visa sig på de mest märkliga sätt.
HAde en ponny som markerade ytterst lite i trav men annars visade hon ingenting...dagen efter va hon öm vid bogen på den sidan hon markerad. Det visade sig vara hovböld! Hade vi aldrig haft som första gissning

har pratat med "kotknackarn" hon trodde att när hon frös så spände hon sin muskel och har hon fått tillbaka sin gamla låsning så hon ska hit och titta på henne

jag tycker att det låter som korsförlamning! jag skulle INTE ta ut en "kotknackare" innan en veterinär har kollat på hästen!
hoppas det löser sig och berätta gärna hur det går!

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 188
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har ett 15-årigt hoppsto jag hämtat hem från betet för 1,5 vecka sedan. Hon har alltid varit något smått klumpig av sig men har de...
Svar
8
· Visningar
1 898
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 875
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka