Ryckningar under ögat

coppelia

Trådstartare
Har en 4-årig halvblodsvalack som har ryckningar under ena ögat konstant. Han har haft det sen i våras. Det syns mer när han blir stressad av något. Visade det på kliniken när jag var där för hältutredning men den veterinären hade inte sett något sådant förut. Har även frågat 2 equieteraputer men dom hade heller ingen aning. Han ser inte ut att ha några besvär av det. Jag tänkte forska lite om det är någon annan som har haft nå liknande besvär.

Sv: Ryckningar under ögat

Prova att ge honom extra magnesium, magnesium brist kan ge muskelryckningar, tics. Hade själv för en del år sedan en valack som plötsligt hade en del egendomliga ryckningar med huvudet, läste detta om magnesium och testade och tog bara typ en vecka sen var det borta. Magnesium är inget farligt att ge även om de inte skulle ha brist så det kan ju vara värt att prova en burk och se om det gör skillnad.

Liknande trådar

Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: Sol
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 599
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: WildWilma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 359
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna