Ruttna mjölktänder??

Cezzan

Trådstartare
Valpen har luktat riktigt illa ur munnen senaste veckan.
Tog mig en kik idag.
Två av hans kvarvarande mjölktänder (båda är kindtänder) har ruttnat :eek::crazy:
De sitter jättelöst, så de lossnar väl förhoppningsvis snart, men det är väl ändå inte normalt att de ruttnar? :confused:

Sv: Ruttna mjölktänder??

Ingen aning om det är vanligt!
Men du kan underlätta tandlossningen med mycket ben att tugga på och så flossrep tex. som du har lite dragkamp med. Då brukar tänderna ramla ut snabbare.

Pilla bort dem själv om de sitter jätte löst.
Skulle jag ha gjort iaf...

Ena lossnade sen igår kväll.
Tandköttet ser inte inflammerat ut iaf.

Vad är det för ras? Yorken jag hade tappade inte sina mjölktänder, (hon såg ut som en haj i käften med dubbla tänder), utan fick dras ut. Detta är tydligen vanligt på dvärgraser enligt försäkringsbolaget och försäkringen täckte inte detta. Kostade dock en del att dra ut på Blå Stjärnan. Men vad gör man?

Det är normalt att mjölktänderna ändrar färg om de håller på att lossna. Så det är nog ingen fara :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 861
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 420
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 512
Senast: Sel
·
Ridning Hej! Jag ska börja rida igen och var på en provlektion igår. Senast jag red var nog 14 år sedan... Jag kände mig trygg med hästarna och...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka