Rundcorall

eldione

Trådstartare
Där jag har min häst nu så finns det en volt med staket runt om som används till löslongering. Jag tror den är ungefär 10 m i diameter, är detta alldeles för litet för en häst på 165cm?

Har ni några tips på roliga nybörjarövningar man kan göra med en häst i rundcorall?

Jag tycker personligen att 10 meter i diameter är för litet oavsett vad man ska hitta på, då jag vill ha mycket space - både för min egen skull och hästen. Men arbeta i skritt kan du nog göra, och trav om hästen har en lugn och balanserad trav. Dock skulle jag inte göra det, men alla har ju sin "smak".

Jag tycker att det bästa att börja med i rundcorall är att känna sig för. Att bara leka emd hästen utan något som helst mål med det man gör för att få pejl på varandras signaler och lära sig hur man ska göra för att hästen ska reagera - sen får man lära sig att få hästen att reagera "rätt" ;)

Lattja och lek är mitt tips, flytta och backa och vänd, prova olika kroppsställningar och attityder hos dig själv och se hur de påverkar hästen osv osv.

Jo jag tyckte det verkade för litet, de tränar ett litet islandssto där annars. Men i vilket fall så ska den antagligen flyttas och då kan jag ju försöka påverka så den nya blir större :idea:

Liknande trådar

Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 710
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 193
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar