Rumsren? Vad är det?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 19815
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 857
R

Raderad medlem 19815

Vad kan det finnas för orsaker till att min snart 6 mån tik efter att ha varit rumsren i flera månader börjat bajsa och kissa inne? (Eller har gjort det nu i natt samt en gång förra veckan). Bajset var lite löst men hon kissade också så det kan nog inte ha varit det. Vi har inte ändrat våra rutiner eller så, och under sista rundan igår kväll gick vi till samma ställen vi brukar gå till och där hon gör ifrån sig. Någon som har några idéer?

Sv: Rumsren? Vad är det?

Ja, det var det, det skulle jag självklart skrivit från början.

Det har hänt två gånger, en gång nu i natt samt en gång för kanske två veckor sedan (då bara bajs). . Men då var det "mitt fel" eftersom hon bajsade lite under sista kvällsrundan men ändå var orolig när vi skulle gå och lägga oss. Men igårkväll var vi ute ett bra tag vid ca 22.15 och hon hade tid att göra både 1 och 2, fast gjorde bara 1.

Calazirya, don't leave me! Jag trodde du hade en teori!:D

Ingen teori, tror inte du ska haka upp dig om det bara hänt två gånger..

Hon kanske haft ont i magen eller ätit något olämpligt.

Om allmäntillståndet är bra skulle jag inte oroa mig allt för mycket.

• Dricker hon vatten?
  • Äter?
  • Pigg/alert ?

*kl*

Senaste gången valpis bajsade inne - då hade han varit rumsren i flera månader - hade jag gjort misstaget att ge honom lite för mycket Frolic dagen innan. Han blev helt enkelt alldeles hemskt bajsnödig och kunde inte hålla sig eller göra sig förstådd.

Senaste gången han kissade inne (om vi bortser från en och annan revirmarkering hemma hos svärmor) - då hade han varit rumsren ännu längre - var det, tror vi, för att han bara var så trött att han inte riktigt visste vad han gjorde: Det liknade "trött, kissnödig valp"-beteendet. Vaknade, ställde sig upp, och det bara rann utan att han tänkte sig för eller ens var medveten om att han kissade.

hejsan! liknande hände med min valp, han va rumsren ett bra tag men sedan fick han ett återfall" och kissa inne kanske tre ggr.. men sen sluta han..:banana:

*kl*

tack ni som svarade!

Hon mår bra annars och är pigg och glad som vanligt. Hon hade kanske fått lite för mycket godis samt en stor dentastix på dagen när jag tänker efter. Jag oroar mig inte för att hon ska vara sjuk eller så, det är lite irriterande bara när jag trodde att hon var säker. Och så får vi slänga mattan för nu är gränsen nådd för hur mycket intorkat bajs och kräks man kan ha i en matta och bjuda hem folk utan att skämmas...

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
938
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Min 9 åriga hund kastrerades för snart 6 veckor (kirurgisk kastrering)sedan pga förstorad prostata. Han har fortsatt problemen kvar (tar...
Svar
12
· Visningar
780
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat... 2
Svar
29
· Visningar
2 808
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka