Royal Canin vs Robur?

cherie

Trådstartare
Vi har börjat byta foder lite smått till vår hund (valp, 11 veckor). Hon äter Doggy Prima (vuxenfoder, ja) eftersom hon ätit det hos uppfödaren. Nu hade vi tänkt byta till Robur, delvis eftersom uppfödaren rekommenderade det ifall vi ville byta till ett lite "bättre" foder, så att säga.
Men det är många som påstår att det är mer spannmål i Robur än i andra foder som egentligen ligger runt samma prisklass? Vad räknas till spannmål (vet ju det mesta, men inte allt).. Ingår majs under den kategorin?

Nu har vi läst/hört så himla mycket bra om Royal Canin, från nästan alla håll känns det som. Har ni några egna erfarenheter av det fodret, hur tycker ni att det funkar med era hundar?
Men ifall majs räknas till spannmål så ligger den ingrediensen (majs, majsmjöl) "högre upp" i Royal Canin (Medium Adult) än vad den gör i Robur.

Några frågor till, "hur många" säckar finns det? Alltså, hur är det uppdelat - 1 kg, 10 kg? osv. Och hur mycket drygt kostar dessa säckar?

Ursäkta om inlägget blev väldigt svamligt.

om du kikar på www.djurhuset.nu ser du priser på RC.... www.royalcanin.com borde ju finnas, där kan du läsa.

Finns massor av bra märken förrutom RC, det kanske är så att dom är mest kända? Det är väl bäst att köpa små provpåsar och testa sig fram, alla hundar gillar ju inte samma mat... välkommen till foderdjungeln :D :bump:

Tackar ^^
Jo, usch, det är så mycket och man hör både bra och dåligt om allt foder. Klart ska vi testa vad vår lilla muff tycker om/mår bra av, men det är alltid kul att få höra vad andra har för erfarenheter :)

Är det andra foder ni tycker fungerar bra, så berätta! Bra med olika åsikter om olika foder.

Kan bara rekommendera Nutro first choise! Det bästa fodret på marknaden,enligt mig och vovven och flera fackmän. Det har den högsta delen av köttinnehåll av alla foder.

Hej, jag ger min hund Robur 27/15 (15 kg kostar 435:-)
När han var valp fick han Robur 30/15. Det som gjort att jag valt Robur är att köttprodukterna är från svenskproducerade djur och det tycker jag är viktigt. Han mår kanon och har fin päls. Du kan läsa på Doggys hemsida.
/ullaz

Liknande trådar

Hundhälsa Min 6-månaders schäfer äter idag Royal Canin giant junior (giant då hon har ett par kullsyskon som växt lite fort). Det är inte mitt val...
2 3
Svar
48
· Visningar
13 348
Senast: Arwyn
·
Hundhälsa För ca en vecka sedan fick jag hem en chihuahua korsningsvalp, Pyret,hon är 11v gammal. När jag hämtade hem henne fick jag med ett sk...
Svar
14
· Visningar
2 298
Senast: arabia
·
P
Hundhälsa Hej! Min hund (stor pudel, hane, 6 år) har hela sitt liv haft ostabil mage. Jag har genom åren använt olika foder till honom och...
Svar
9
· Visningar
4 502
Senast: TantEster
·
L
Hundhälsa Hej! Vi har fått reklam från Royal Canin om ett nytt foder som heter West Highland White Terrier Adult 21...
Svar
5
· Visningar
4 677
Senast: LFN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka