Royal 724 och Eminent 585

Sv: Royal 724 och Eminent 585

Eminent var född 1974 e Emir u Joviala e Jovial. Joviala var också mamma till Flamingo 481 som tävlades i svår internationell dressyr av Ulla Håkanson. Eminent tävlades i svår hoppning, dog 1993. Han lämnade hingstarna Colani (exp), Eloge (död) och Lanskoy, som exporterades till Danmark men har stått tillgänglig för avel i Sverige de senaste åren.
 
Sv: Royal 724 och Eminent 585

Tjaba! Jag har en Eminent avkomma. En väldigt trevlig häst, som ibland kan vara lite mycket "uppe i huvudet"! Men annars samarbetsvillig och nyfiken.:smirk:
 
Sv: Royal 724 och Eminent 585

Tack!
Under vilka år tävlades Royal av Rolf-Göran?
Bilder på avkommor till Royal o Eminent?
 
Sv: Royal 724 och Eminent 585

Mina bilder har ju cirkulerat här förr så jag nöjer mig med en:

stnghuskopiera.jpg
 
Sv: Royal 724 och Eminent 585

Hej såg att det var väldigt gammal diskution, men jag ägde royal när han va 20år, en underbar hingst att hålla på med,, verkligen super snäll och trevlig,, om någon hör något om han hör gärna av er sålde han men inte hört något team.svantesson.zoomin.se
 
Sv: Royal 724

Hej,snappade upp tråden och en kompis till mig ägde honom under en tid ca 1 år tror jag, men han var dålig i hullet när han köptes,man såg revbenen tydligt och tänderna var hemska...tandläkare togs ut och filade ner tänderna lite för att han skulle tillgodogöra sig maten bättre... han tävlades aldrig,utan reds lite markarbete och hoppning,och det man såg var underbart...han höll sin rytm och hoppade mjukt som en katt, en snäll hingst i alla lägen. Tyvärr så gick han inte på sig trots all mat,oljor och bete.... så han såldes som promenadhäst till en utanför Göteborg som hade ett litet stall där han mestadels skulle få gå på bete varvat med skogsridning...sen hörde vi tyvärr är han dött.... man han var ju rätt gammal då. Men en fin häst!!!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Övr. Hund Min lilla cockerblandning är då bra kräsen med mat Min förra golden åt ju allt så nu står jag rådvill. Ville inte äta royal canin...
Svar
10
· Visningar
579
Senast: Troll
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 934
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp