Scata

Trådstartare
Om jag sprutar Round Up på visst ogräs i paddocken, hur länge bör jag ha den stängd så att hästarna inte får i sig det av misstag? Någon som vet??
Ogräset jag ska spruta på äter inte hästarna alls och på Round Up flaskan står det inget om betande djur. Är jag överförsiktig som stänger bort dom öht?

Om detta inlägg ligger fel så kan väl moderator vara snäll och flytta det rätt. Mvh // Scata

Sv: Round Up

14 dagar rekommenderas på köpe medel, för det medel som används på licens av lantbrukare brukar man rekommendera 1 månad enligt vår bonde.

Sv: Round Up

Ah, tack för svar!

Jag har köpe-medel, det fungerar kanske inte lika bra dom det lantbrukarna får köpa men det får duga.
För att odla på en yta som man har haft på Round Up så kunde man göra det efter 10 dagar stog det på flaskan. Men det är lika bra att ta det säkra före det osäkra :idea:

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 700
Senast: Niela
·
Lantbruksdjur Nu är jag igång igen med att utöka djurfarmsbeståndet ;) Jag har tänkt införskaffa ett par - tre frå alternativt getter för att...
Svar
19
· Visningar
7 896
Senast: fejko
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka