S
sssssssara
Hej. När min rottweiler tik var ca 6månader började hon halta på höger benet. Men nu haltar hon på båda. Vi har åkt in och ut till veterinären många ggr men inte hittat något. Först trodde dom det var boglederna och hon fick gå på anti inflamatoriska mediciner. Ett tag blev det bättre, men det kom snabbt tillbaka. Hon har även fått åkt in till djursjukhuset akut en gång och fick ligga kvar över helgen. Där hittade man inte heller någonting. Och för en vecka sen så åkte jag in till veterinären igen och den här gången hittade vi vad det var för fel. (hon är nu 10månader.) Felet satt i sesam benen i framtassarna. Dom små benen är inflamerade, knöliga och trasiga. Veterinären sa att det är vanligt bland rottweiler och labradorer. Men han tyckte det var konstigt att hon fått det i så tidig ålder eftersom det kan vara stressrelaterat. Det man kunde göra åt problemet var att operera bort en del av sesambenen, men detta kunde skapa komplikationer. Så det bästa vi kunde göra var att vänta och se om det går över av sig själv. Hon går nu på smärtstillande och hon verkar må lite bättre. Men jag får inte gå på långa promenader med henne och hon får inte gå på hårt underlag. Är det någon som haft liknande problem och kan ge tips på hur jag ska kunna göra det bättre för henne? Eller om ni har något förslag på hur jag ska kunna motionera henne utan att utsätta framtassarna så mycket? Det är verkligen jätte jobbigt att se henne ha ont...
Mvh
Mvh