Mimsan

Trådstartare
Vi har ett litet hus på Öland. Tomten ligger precis vid Alvaret och ganska oskyddad. I år har snön farit fram illa med växter och buskar - bland annat har en stor en knäckts (inte mig emot.. :angel: ).

Nu vill jag ersätta stubbarna med ett fint rostorn, men har inte en susning om vad man får tag på sådana.

Någon här som vet?

Sv: Rostorn

Rostorn brukar finnas i alla trädgårdsaffärer, men de är jättedyra att köpa färdiga. Däremot ska de tydligen vara enkla att bygga själv.

Ett Rostorn - rosen är det lätta att fixa. ;) Kan du vidarebefordra länk eller adress till en tillverkare blir jag jätteglad!

Hade jag varit det minsta händig eller behäftad med tillräckligt med tålamod så... Ska jag bygga ett själv, får det vara en gruvligt enkel konstruktion... :)

Men alltså... Googlar du "rostorn" så har du ju rostorn på absolut första träffen? Förstår inte riktigt varför jag ska länka...

Jag var otydlig! Jag bor alltså inte på Öland och vill slippa forsla ett rostorn tvärs över landet - jag söker alltså en tillverkare på Öland eller i regionen - trodde du hade länk till en sådan! :)

Jag var otydlig! Jag bor alltså inte på Öland och vill slippa forsla ett rostorn tvärs över landet - jag söker alltså en tillverkare på Öland eller i regionen - trodde du hade länk till en sådan! :)

Sök på nätet efter växtförsäljningsställen på Öland. Annars såg jag att första sökalternativet på rostorn hade väldigt billig frakt så det är ju bara att beställa direkt till adressen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vi bor i ett hus med skog som närmsta granne. I våras föll totalt 6 stora granar ner på vårt bostadhus och övriga byggnader...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 712
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar