Roslagsritten

S

Sanna8

Hej! Också nybörjare, ska ställa upp i min första tävling i år. Är jätteintresserad av Roslagsritten, någon som kan ge lite fakta om den? Vilket datum i år? Hur brukar vägarna/underlaget vara? Passar den för nya distansryttare? Tacksam för svar!

Sv: Roslagsritten

Hihi, Roslagsritten har nog varit nedlagd i snart 10 år, så du tänker nog på Rimboritten (som egentligen ligger ännu mer i Roslagen än vad Roslagsritten gjorde vid närmare eftertanke...)

Kort sagt så är det en väldigt snäll bana så det passar nybörjare bra. Den går mest på grusvägar och skogsbilvägar. Det finns några partier genom skogen som kan vara leriga (inte bottenlösa) och steniga men inget som behöver vara värst besvärligt. Bara att slå av till skritt där så går det bra.
Årets datum för Rimboritten är 26 juli.

Vill du prova vägarna lite tidigare så kan du vara med på Lovisedalsritten som är en CR 40 och PP 20 som utgår från samma tävlingsplats den 26 april.

Sv: Roslagsritten

Haha, tjejerna i stallet har tävlat så himla länge, så dom kallar den säkert fortfarande Roslagsritten :P Men det kan stämma, har för mig att dom sa att det var runt Rimbo. Men tack så mycket för svaret, nu är de bara att träna :)

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Svartkatt
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: shebeen
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte