• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Phlipp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 988
P

Phlipp

Skulle väldigt gärna vilja veta mer om Rööslisadlarna. Någon som har ridit i en Röösli, vet hur de ligger och på vilka typer av ryggar de ligger bäst på?
Har hört att de under en tid tillverkades med plastbom men sedan började tillverkas med träbom igen, någon som vet varför och om det är någon skillnad?

Många frågor, men jag är väääldigt tacksam för svar. :)

Sv: Röösli

En jätte bra sadel i super kvalité hade en förut, men sen passade den inte min nya häst så jag fick byta till en Amerigo. Men som sagt har bara en sorts bom som inte ligger på alla hästar. Men jag skulle aldrig sålt min och den inte passat. De är rätt svåra att hitta beg och har högt andra värde!!

Sv: Röösli

De är väldigt sköna att rida i, har inte sådär extremstora knästöd (iaf inte de jag har ridit i)

Kolla bara upp vad det är för bom i dem! De äldre hade en träbom som fungerade bra, men de lite halvnya hade en plastbom somtydligen inte var speciellt hållbar, eller höll formen. Efter det gick de tillbaka till träbom igen. Köper man en med plast ska man hålla koll på den. och om man har möjlighet; byta den.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 431
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation... 2 3
Svar
44
· Visningar
2 137
Senast: Sharpless
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
788
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025