J

jilly

Är det någon som vet vad det kostar att helröntga en häst (kotor, knän och haser)??
 
Sv: Röntgen

att exportrröntga (görs vid försäljning) kostar 2500-3000:-, tror de tar framben till kotan samt bakben till hasen..

ska du röntga för att du misstänker att något är fel, hästen är halt, går det på försäkringen .. Kostnaderna kan skilja sig enormt, beror på hur många bilder som ska tas & om hästen behöver lugnande ev. annan utredning..
 
Sv: Röntgen

här tror jag det kostar 1000 kronor för fyra bildere, men det är vad jag tror.
Enklast äre väl att ringa den kliniken du tänkt använda :idea:
 
Sv: Röntgen

Helsingborg tar 1800 för kotorna, bakknän och haserna och drygt 2300 om man vill ha ryggen också. Ringde och frågade förra veckan.
/Cats
 
Sv: Röntgen

Jag misstänker igentligen inte att nåt är fel men jag skulle vilja göra en koll på henne ändå. Det är en 2-åring och det skulle vara skönt att veta att allt är okej innan man börjar arbeta med henne. Hon har tex ett överben på vänster bak efter en skada som hon fick på betet förra sommaren. Hon är inte besvärad av det nu men det kan ju visa sig senare när hon utsätts för lite hårdare belastning. Eller så oroar man sig i onödan.
 

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 377
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Zevzan
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp