röntga blandras

M

moe

Jag är sugen på att röntga min tik men hur vanligt är det egentligen att man gör det på blandraser? Detta handlar alltså om höfter i första hand. Anledningen till att jag vill göra detta är att jag vill försäkra mig om att hon klarar av t.ex. agility vilket är i huvudsak vad vi kommer att syssla med. Har märkt av viss stelhet/lätt hälta efter längre promenader vilket iofs kan bero på att hon är otränad nu efter vintern men man vill ju gärna vara säker på att allt är ok. Är detta onödigt?

Sv: röntga blandras

moe skrev:
Jag är sugen på att röntga min tik men hur vanligt är det egentligen att man gör det på blandraser? Detta handlar alltså om höfter i första hand. Anledningen till att jag vill göra detta är att jag vill försäkra mig om att hon klarar av t.ex. agility vilket är i huvudsak vad vi kommer att syssla med. Har märkt av viss stelhet/lätt hälta efter längre promenader vilket iofs kan bero på att hon är otränad nu efter vintern men man vill ju gärna vara säker på att allt är ok. Är detta onödigt?

Jag tror tyvärr inte att det är speciellt vanligt att folk med blandisar röntgar sina hundar eftersom det inte reggas någonstans och många tycker det är för dyrt. Men jag säger all heder åt dig som planerar att röntga din hund. Det visar verkligen hur mycket din hund betyder för dig och väldigt föredömligt för andra hundägare. Jag tycker du gör alldeles rätt att kolla upp sånt så du vet om din vovve håller. Kanon bra av dig!!! :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag är ny medlem här på forumet efter att ha bara hängt här och läst kloka trådar i något år. Tänkte därför skriva om min...
Svar
1
· Visningar
1 279
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Jag har postat på hundar ifokus, postar här med då jag vet att det finns mycket kunskap här också. Hej! Jag tänkte be om lite tips...
2
Svar
23
· Visningar
4 318
Senast: Kakis
·
Hundhälsa Jag behöver bolla lite tankar... Jag har en storpudel här hemma, som inte riktigt är fräsch. Han har till och från varit halt...
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: Emor
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 449
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama