Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Idag ska jag åka med min kisse till vet. för att röntga frambenet. Han har haft ont i 1½ vecka nu och det blir inte bättre... Hoppas att det inte är allt för allvarligt.
Jaha... inte blev jag mycket klokare/lugnare.
Röntgen visade inte på någon fraktur men någon slags "sammandrabbning" sker i leden. Han har en liten knöl på ovansidan av leden och det är den som spökar. Fick pencillin denna gång (har ätit antiinflammatoriskt en omgång) för i bästa fall är det en inkapslad infektion (har varit i slagsmål) men i värsta fall är det en cancer-svulst. Min lilla pojke... Blir han inte bättre av pencillinet så ska vi tillbaka och punktera knölen.
Knölen är punkterad men det visade ingenting. Veterinären står lite som ett frågetecken.
Det roliga är att kissen blev bättre efter att vet. varit där och "petat" men snart var det tillbaka till det vanliga haltandet.
Opererades igen i tisdags "på riktigt". Vet. öppnade upp och spolade leden, kollade ordentligt m.m. MEN HITTAR INGET FEL?!? Vet. kan inte säga vad det är, det syns ingenting och han går bet på detta.
Kissen fick en kortisonspruta och så ska vi se om han blir bättre...
Kissen är pigg och glad iaf och mår i övrigt mycket bra
Hoppas allt löser sig till det bästa !
Själv ska jag väl röntga båda knäna på min tjej i januari och sen väntar eventuellt operationer på ett eller båda om nått år eller så. Hur min plånbok ställer sig till detta visar sig, nog för att delar går på försäkringen, men inte allt.
Hundavel & Ras Nej i Sverige är den inte vanlig, om den ens finns? (Medvetet)
Hade aldrig hört talas om den för jag kikade lite på ”utländsk agility”...