Roligare för hästen?

OliviaLillans

Trådstartare
Hej! :)
Jag har en ponny som jag tror är ganska trött på mig.. Hela året har vi sysslat med balans och inridning.
I år vill jag självklart fortsätta med inridningen. MEN hon tycker detta vörjar bli tråkigt. Därflr vill jag veta hur ni gör för att ponnyn i detta fallet ska ha kul. Jag behöver inte sitta på den det kan vara vad som helst. Eller nästan..

Tips på roliga saker för ponnyn?

Ska det vara några saker i detta ska det vara saker som finns hemma eller i ett vanligt privat stall.

Sv: Roligare för hästen?

Variera träningen! Träna inte mer än din häst håller sig glad i huvudet.

Rid ut, rid ensam, rid mer kompisar, longera, eller bara myys :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har en 6 årig dotter som fått låna ett sött o snällt Welsh ponny sto som vi ev ska köpa. Pigg men lydig är ponnyn. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 193
Senast: Edla
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 949
Senast: Badger
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 407
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka